آفتاب

هشدار تحلیلگران درباره کوچک‌ شدن ارتش آمریکا

هشدار تحلیلگران درباره کوچک‌ شدن ارتش آمریکا

تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری و ابتکار عمل سیاست خارجی آمریکا در گزارش جدید خود آورده‌اند: ظرفیتهای ارتش رقبای کشور سریعا در حال رشد و ترقی است و خطری برای نیروهای آمریکایی محسوب می‌شوند که روز به روز به سمت فرسودگی و کوچکتر شدن، قدم برمی‌دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،‌ کارشناسان در این موسسه درباره پتانسیل نیروهای مسلح آمریکا به انتقاد از آمریکا به خاطر عدم سرمایه گذاری کافی در تجدید حیات ارتش پراخته‌اند.

براساس این گزارش مشخص شد از زمان پایان جنگ سرد تعداد مجموع اسکادران‌های نیروهای هوایی آمریکا به شدت کاهش یافته و کمتر از نیمی از 54 اسکادران موجود عملیاتی هستند.

در ادامه این گزارش آمده است، عمر برخی از وسایل و تجهیزات نظیر بمب افکن‌های دوربرد B-52 ، جنگنده‌های وارتاگ A- 10 و ایگل F-15 بیش از 20 سال است. جنگنده‌های نسل چهارم به راحتی هدف سیستم‌های مدرن دفاع هوایی قرار می‌گیرند. این جنگنده‌های قدیمی در زمان انجام عملیات علیه نیروهای دشمن و متخاصم و سیستم‌های دفاع هوایی نظیر جنگنده‌های رادار گریز J-20 ساخت چین و سیستم موشکی سطح به هوای S-400 روسیه بسیار آسیب پذیر هستند.

تحلیلگران این موسسه هم‌چنین به بیان این مساله در گزارش خود می‌پردازند که تعداد ناوهای نیروی دریایی آمریکا کم شده‌اند و همین امر حضور آمریکا را در اقیانوسیه،‌ خلیج فارس و مدیترانه سخت تر می‌کند.

در زمینه نیروی زمینی نیز ارتش آمریکا حضور نیروهای خود را در سراسر جهان به دلیل کسری و کمبود بودجه، کم کرده است. نیروهای ارتش آمریکا از پایان جنگ سرد با کاهش 200 هزار نفری مواجه بوده است. طرفیتهای ارتش آمریکا به صورت مستقل و نسبی در مقابل ایران، روسیه و چین کاهش یافته است.

این تحلیلگران نگرانی خود را بابت این مساله ابراز کردند که اگر آمریکا به کاهش بودجه دفاعی خود ادامه دهد،‌ قادر نخواهد بود تا از رهبری نظامی خود دفاع کند.

البته همه با این نظریه و تحلیل موافق نیستند به طوریکه بیزنس اینسایدر در سرمقاله 29 اوت خود آورده بود که بودجه دفاعی آمریکا در سال 2015، 601 میلیارد دلار است که بسیار زیاد است.

با وجود این مسائل هنوز سوالاتی بیشمار در این باره وجود دارد مبنی براینکه آیا این میزان مبلغ کافی است یا خیر. جنگنده F-35 با وجود نقص‌های فنی به پرهزینه ترین جنگنده در طول تاریخ بدل خواهد شد.

انتهای پیام

کد N999058

وبگردی