آفتاب

هدف‌گذاری آموزش و پرورش برای تصویب «نظام آموزشی بزرگسالان» در برنامه ششم

هدف‌گذاری آموزش و پرورش برای تصویب «نظام آموزشی بزرگسالان» در برنامه ششم

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به هدف‌گذاری آموزش و پرورش برای گنجاندن و تصویب نظام آموزش بزرگسالان در برنامه ششم توسعه اظهار کرد: اگر نظام آموزشی بزرگسالان تصویب شود، یک دگردیسی بزرگ در حوزه آموزش اتفاق می‌افتد و شاید آغازی برای تحقق آموزش مادام‌العمر باشد.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین محی‌الدین محمدیان در مراسم امضای تفاهم‌نامه با سازمان نهضت سوادآموزی پیرامون توسعه سواد دیجیتال اظهار کرد: سوادآموزی دیگر در روزگار ما تامین‌کننده لذتهای فردی و شخصی نیست، اظهار کرد: سواد لازمه ایفای مسوولیت اجتماعی و استیفای حقوق شهروندی است.

وی ادامه داد: هرکس بخواهد حق خود را از جامعه امروز مطالبه کند، نیازمند سواد است، سواد زیربنای توسعه عدالت اجتماعی است و اگر در جامعه‌ای توسعه نیابد، عدالت اجتماعی در آن جامعه مخدوش است.

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه در صورت وجود شهروندان بی‌سواد یک جامعه تبدیل به جامعه‌ای ساکن و راکد خواهد شد و فرهنگ سکوت بر آن حاکم می‌شود، گفت: سواد فرصتی برای اظهارنظر و ابراز وجود است، البته سواد در هر دوره‌ای تعریف خاص خودش را دارد. روزی بود که دانستن 180 کلمه سواد محسوب می‌شد اما امروز حداقل سواد عبارت است از داشتن سوادهای متنوع از جمله سوادهای اطلاعاتی.

محمدیان با اشاره به هدف‌گذاری آموزش و پرورش برای گنجاندن و تصویب نظام آموزش بزرگسالان در برنامه ششم توسعه اظهار کرد: اگر نظام آموزشی بزرگسالان تصویب شود، یک دگردیسی بزرگ در حوزه آموزش اتفاق می‌افتد و شاید آغازی برای تحقق آموزش مادام‌العمر باشد.

انتهای پیام

کد N998957

وبگردی