آفتاب

ادامه اعزام نیروهای چند ملیتی به عدن برای کمک به اشغال یمن

ادامه اعزام نیروهای چند ملیتی به عدن برای کمک به اشغال یمن

منابع نظامی یمنی اعلام کردند که عملیات استقرار نیروهای چند ملیتی در یمن با اعزام سری سوم نیروهای سودانی و نیز نظامیان مصری به عدن درحال پیگیری است؛ نیروهایی که قرار است در اداره این کشور تحت رهبری منصور هادی به عربستان کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد که بخش سوم نیروهای سودانی امروز (چهارشنبه) یا فردا برای کمک به ائتلاف عربی تحت امر عربستان جهت اداره مناطق جنوبی یمن وارد شهر عدن می‌شوند.

حدود 800 سرباز سودانی مجهز به تجهیزات کامل نظامی طی روزهای گذشته در دو سری وارد عدن شدند تا در اداره این شهر استراتژیک و دیگر مناطق جنوبی یمن شرکت کنند.

در همین راستا یاسین مکاوی، مشاور عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن اعلام کرد که نیروهای مصری نیز در راه عدن هستند تا به ائتلاف متجاوز سعودی کمک کنند.

سودان، مصر، مالزی و چند کشور عربی و اسلامی دیگر وعده داده‌اند که در طرح اعزام نیروی خارجی برای اداره یمن پس از آتش بس مشارکت کرده و نیروهایی را جهت تامین امنیت شهرها و مناطق حساس به این کشور اعزام می‌کنند. این طرح از سوی عربستان پیشنهاد شده است.

از سوی دیگر پزشکان و مسئولان مراکز بهداشت یمن با تجمع در مقابل دفتر سازمان ملل در صنعاء خواهان توقف تجاوز عربستان و تسهیل ورود مواد غذایی، پزشکی و سوخت به یمن شدند.

تجمع کنندگان تاکید کردند که بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی یمن به دلیل نبود دارو و تجهیزات پزشکی فعالیت خود را متوقف کرده‌اند.

آن‌ها از سازمان ملل و تمامی نهادهای انسانی خواستند تا به مسئولیت خود برای توقف تجاوز و لغو محاصره عمل کنند.

در همین حال میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه در دیدار با هیاتی از انصارالله، جنبش جدایی طلبان جنوب یمن و چند گروه دیگر یمنی در مسکو تاکید کرد که هیچ گونه جایگزینی برای راهکار سیاسی بحران وجود ندارد.

انصارالله و حزب علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهوری پیشین یمن اخیرا شرکت در مذاکرات صلح و اجرای قطعنامه 2216 شورای امنیت را پذیرفته‌اند. دولت مستعفی یمن نیز مشارکت در مذاکراتی را که احتمالا اواخر ماه جاری میلادی در ژنو برگزار شود قبول کرده است.

انتهای پیام

کد N998936

وبگردی