آفتاب

اجزاء پولی و بانکی بسته خروج از رکود تصویب شد/پرداخت تسهیلات بانکی خرید کالااز چه زمانی آغاز می شود؟

اجزاء پولی و بانکی بسته خروج از رکود تصویب شد/پرداخت تسهیلات بانکی خرید کالااز چه زمانی آغاز می شود؟

در جلسه امروز شورای پول و اعتبار اعطای تسهیلات به بنگاه های تولیدی که کالای انباشته در انبارها دارند و اختصاص کارت اعتباری خرید کالا تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در جلسه امروز شورای پول و اعتبار که با حضور تمامی اعضاء و به مدت 4 ساعت برگزار شد تمامی بخش های بسته سیاستی خروج از رکود که به تکالیف شبکه بانکی و بانک مرکزی مربوط می شد به تصویب رسید.

از جمله مصوبات جلسه امروز شناورسازی نرخ سپرده قانونی بانک ها بین 10 تا 13 درصد و اختصاص کارت اعتباری برای خرید کالاهای بادوام و لوازم خانگی بود.

بنابر این گزارش نرخ سود سپرده ها و تسهیلات بانکی در جلسه امروز بررسی نشد و تصمیم گیری در این باره به ارائه گزارشی توسط بانک مرکزی به شورای پول و اعتبار در جلسات آینده موکول شد.

گفتنی است از الزامات مورد تصویب این جلسه از شورای پول و اعتبار می توان به اجرای کامل  بسته سیاستی برای 6 ماه  ، حمایت از کالای ایرانی و تولید داخل، دقت در تزریق تسهیلات به بخش های اصلی صنعت که محصولات انباشته دارند و یا به دلیل کمبود نقدینگی دچار مشکلات مالی هستند، اجرای دقیق توسط بانک هایی که انضباط مد نظر بانک مرکزی را اجرا کرده اند، و آغاز اجرای این بسته از 15 آبان اشاره کرد.

22339

 

کد N998186

وبگردی