آفتاب
وزیر اطلاعات:

دشمن با سرویس‌های اطلاعاتی خود در پی ایجاد اختلاف و ضربه زدن به مسلمانان است

دشمن با سرویس‌های اطلاعاتی خود در پی ایجاد اختلاف و ضربه زدن به مسلمانان است

وزیر اطلاعات گفت: با توجه به اینکه دشمن نمی‌تواند از طریق ارتش و جنگ سخت به اسلام ضربه بزند با استفاده از سرویس های اطلاعاتی خود سعی در ایجاد اختلاف و به زانو در آوردن کشورهای مسلمان دارد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی امروز سه شنبه در نشست هم اندیشی شاخصین و نخبگان قومی، علمی و مذهبی شیعه و سنی در سرسرای اجتماعات دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان اظهار کرد: سرویس های اطلاعاتی دشمن با ایجاد درگیری بین کشورهای مسلمان برای رژیم صهیونیستی که تا چندی قبل در آستانه فروپاشی بود امنیت را فراهم کردند.

وزیر اطلاعات با تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفای آن حضرت ادامه داد: تا پیش از این دشمن سعی داشت با تجهیز و سرمایه گذاری برای رژیم غاصب صهیونیستی آن را در عرصه نظامی قوی کند اما پس از شکست این رژیم در عرصه‌های مختلف جنگی مانند جنگ 33 روزه و نوار غزه، رویکرد خود را از جنگ سخت به جنگ نرم تغییر داد.

وی افزود: سرویس‌های اطلاعاتی در شیوه جنگ نرم با ایجاد اختلاف درون و بین کشورهای اسلامی، مسلمانان را در مقابل یکدیگر قرار می‌دهند و از یکسو بدون پرداخت هزینه سنگینی خون مسلمانان ریخته می‌شود و از طرف دیگر حاشیه ای امن برای رژیم صهیونیستی به وجود می‌آید.

علوی تصریح کرد: ایران اسلامی به برکت وجود و هدایت‌های روشنگرانه مقام معظم رهبری که همواره بر اصل اعتدال تاکید دارند و سنی تکفیری و شیعه تند رو را قبول ندارند، از این دام دشمنان اسلام مصون مانده است.

وزیر اطلاعات خاطر نشان کرد: ایران اسلامی بدون در نظر گرفتن قومیت و مذهب در هر زمان برای مسلمانان اتفاق ناگواری رخ داده به یاری آنان شتافته است زیرا برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هیچ مرزبندی قومی و مذهبی وجود ندارد.

وزیر اطلاعات گفت: دشمن از هر روزنه‌ای برای ایجاد اختلاف استفاده می کند اما علما همواره هوشیار بوده و مردم را راهنمایی کرده اند تا به اختلافات دامن نزنند.

وی تصریح کرد: امروز داعش که به وسیله سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و اسراییل خلق و توسط سرویس های اطلاعاتی عربی و ترکیه حمایت می‌شود بیشتر به اهل سنت آسیب زده است.

علوی ادامه داد: حرکت گروهک داعش مصداق فساد فی الارض است و نباید به دلیل کشتن این افراد بر یک دولت نام حزب گرا و قوم گرا گذاشت.

وی افزود: امروز امنیت حاکم در ایران یک امنیت مردم محور است و باید با حفظ وحدت در حفظ امنیت کوشید.

وزیر اطلاعات گفت: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر مصمم به سرمایه گذاری در دریای عمان و آبادانی سواحل سیستان و بلوچستان است.

علوی خاطر نشان کرد: امروزه مناطق مرزی و دور از مرکز اهمیت بیشتری یافته و توان توسعه بیشتری دارند.

به گزارش ایسنا، در این نشست که نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان، معاون استاندار و مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان در آن حضور داشتند، علما، معتمدان، اندیشمندان و سران طوایف و ریش سفیدان شیعه و سنی بار دیگر بر پیروی از ولی امر مسلمین، حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و تقویت همدلی و اتحاد تاکید کردند.

انتهای پیام

کد N997265

وبگردی