آفتاب

نوجوان آمریکایی رایانامه(ای‌میل) شخصی رئیس سیا را هک کرد

نوجوان آمریکایی رایانامه(ای‌میل) شخصی رئیس سیا را هک کرد

واحدمرکزی خبر نوشت: روزنامه نیویورک پست آمریکا گزارش داد یک هکر که خود را نوجوان آمریکایی معرفی کرد به رایانامه شخصی جان برنن رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا ) نفوذ کرده و اطلاعات حساسی به دست آورده است.

بر اساس خبری که در این روزنامه منتشر شد این هکر خود را دانش آموز معرفی و اعلام کرد اسناد حساسی را از رایانامه شخصی رئیس سیا به دست آورده است.

وی اعلام کرد این حمله سایبری را در اعتراض به سیاست خارجی آمریکا و حمایت از مردم فلسطین انجام داده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، این هکر از جمله این اسناد به پرونده 47 صفحه ای فوق محرمانه ای اشاره کرد که به روند بررسی سوابق مدیر سیا برای دریافت مجوز دسترسی به اطلاعات حساس مربوط می شود.
یک کاربر در صفحه ای در توییتربا اعلام اینکه این حمله را او انجام داده است تصاویر اسنادی را منتشر کرد که به نظر می رسد اطلاعات رسمی حساسی را در بر می گیرد.
وی عبارات «فلسطین آزاد» و «غزه آزاد » را در پیام منتشر شده در این صفحه توییتر منتشر کرد.
این هکر همچنین اعلام کرد علاوه بر صفحه شخصی جان برنن در پایگاه اینترنتی ای او ال AOL جه جانسون Jeh Johnson وزیر امنیت داخلی آمریکا را هدف قرار داده و پیام های صوتی او را گوش کرده است.
سخنگوی وزارت امنیت داخلی آمریکا به خبرگزاری فرانسه گفت: « ما از این خبر منتشر شده در مطبوعات اطلاع داریم اما هرگز درباره امنیت شخصی وزیر اظهار نظر نمی کنیم .»
سیا به نیویورک پست اعلام کرد « این موضوع را با مقامات ذیربط مطرح کرده است .»
طبق گزارش سی ان ان، پلیس فدرال آمریکا ( اف بی آی ) و دستگاه های مخفی این کشور در این زمینه تحقیق می کنند.
دولت آمریکا ماه ژوئیه فاش کرد اطلاعات شخصی بیست و یک و نیم میلیون آمریکایی هک شده است.
اغلب این اطلاعات به بررسی سوابق این افراد مربوط می شد.

4949

کد N997122

وبگردی