آفتاب
بان کی مون:

منازعه اسرائیل و فلسطین با راهکار نظامی قابل حل نیست

منازعه اسرائیل و فلسطین با راهکار نظامی قابل حل نیست

دبیرکل سازمان ملل در سخنانی راهکار نظامی برای حل منازعه رژیم صهیونیستی و فلسطینیان را «غیر مفید» خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النشره، «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل ضمن «غیر مفید» خواندن راهکار نظامی برای حل نزاع میان رژیم صهیونیستی و فلسطین، تصریح کرد: راهکار نظامی نمی تواند به حل این نزاع بیانجامد.

بر اساس این گزارش، جدیدترین اظهارنظر دبیرکل سازمان ملل در خصوص آخرین تحولات فلسطین در حالی مطرح شد که منابع خبری اعلام کردند وی قصد دارد امروز به سرزمین های اشغالی سفر کند. این منابع از انتشار جزئیات سفر بان کی مون خودداری کردند.

این در حالی است که سازمان ملل متحد پیشتر از رژیم صهیونیستی به دلیل استفاده از زور و خشونت در حق فلسطینان کرانه باختری انتقاد کرده بود و از این رژیم خواسته بود در این مورد بازبینی کند.

«استیفان دوژریک» سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد در این ارتباط گفته بود: «بان کی مون» دبیر کل این سازمان همه اقدامات رعب و وحشتی را که امروز ما در فلسطین اشغالی شاهد آن هستیم، محکوم کرده است.

وی تصریح کرده بود: استفاده بیش از حد خشونت نگران کننده است و باید در این باره بازبینی شود.

دوژریک همچنین گفته بود: استفاده از خشونت و زور منجر به وخامت اوضاع خواهد شد که خود این باعث خونریزی های زیادی می شود.

گفتنی است اوضاع امنیتی فلسطین اشغالی به دلیل هتک حرمت رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی و شهروندان فلسطینی و انجام عملیات شهادت طلبانه فلسطینیان متشنج است به طوری که از هر دو طرف ده ها نفر زخمی و کشته شده اند.

کد N997024

وبگردی