آفتاب

ژنرال دانفورد شانس پیوستن روسیه به عملیاتهای هوایی در عراق را کم دانست

ژنرال دانفورد شانس پیوستن روسیه به عملیاتهای هوایی در عراق را کم دانست

رئیس جدید ستاد مشترک ارتش آمریکا که به عراق سفر کرده، شانس پیوستن روسیه به عملیات‌های هوایی تحت رهبری آمریکا علیه داعش در عراق در آینده نزدیک را کم دانست.

رئیس جدید ستاد مشترک ارتش آمریکا که به عراق سفر کرده، شانس پیوستن روسیه به عملیات‌های هوایی تحت رهبری آمریکا علیه داعش در عراق در آینده نزدیک را کم دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این در حالی است که مداخله نظامی اخیر روسیه در سوریه و مشارکتش در تشکیل یک مرکز تبادل اطلاعات با ایران، سوریه و عراق در شهر بغداد، نگرانی‌هایی را در واشنگتن در خصوص این که مسکو در حال افزایش نفوذ خود در خاورمیانه بوده ایجاد کرده است.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در تاریخ اول اکتبر در همان روزی که دانفورد کار خود را به عنوان رئیس جدید ستاد مشترک ارتش آمریکا آغاز کرد، اعلام کرد که از حملات هوایی روسیه علیه مواضع داعش در عراق استقبال می‌کند.

با این حال دانفورد گفت: مقام‌های آمریکایی اطمینان پیدا کردند که العبادی چنین درخواستی به مسکو نداده است. دانفورد به خبرنگارانی که همراه با وی سفر می‌کردند گفت: مقامات آمریکایی متعاقب این خبر با العبادی صحبت کردند و مشخص شد که وی درخواستی برای حملات هوایی روسیه در عراق نداده است.

این در حالی است که مقامات عراقی از سرعت و عمق کمپین نظامی آمریکا علیه داعش در کشورشان سرخورده شده‌اند و در همین حال شبه نظامیان شیعه عراقی که رهبری جنگ علیه داعش در این کشور را برعهده دارند می‌گویند آمریکا از قاطعیت کافی در این جنگ برخوردار نبوده و حاضر به دادن سلاح‌های لازم برای از بین بردن این گروه تروریستی در منطقه نیست.

هواپیمای حامل رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا امروز مجبور شد با نیم ساعت تاخیر به جای شهر بغداد در شهر اربیل، مرکز منطقه خودمختار کردستان عراق به زمین بنشیند. این اتفاق بعد از آن رخ داد که کنترل‌کنندگان ترافیک هوایی در بغداد به دلیل عدم اطلاع از طرح‌های پرواز وی مسیر هواپیمای نظامی او را تغییر دادند.

ژنرال دانفورد گفت که به دنبال آن است تا در جریان جدیدترین تحولات مربوط به جنگ با داعش در عراق قرار بگیرد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه من حدود دو هفته است که به این سمت رسیده‌ام یکی از کارهایی که قصد دارم در اینجا انجام دهم بررسی وضعیت موجود است.

ژنرال دانفورد همچنین در واکنش به تحولات اخیر در عراق و پیشرفت نیروهای عراقی و گروه‌های شبه نظامی مردمی در بازپس گیری پالایشگاه نفت بیجی و پیشروی‌ها در شهر رمادی، گفت که به دنبال آن است تا آخرین اخبار در این زمینه را از مقام‌های آمریکایی و عراقی مستقر در میدان جنگ بشنود.

وی با اشاره به عملیات‌های اخیر در بیجی و رمادی گفت: می‌خواهم بدانم که این عملیات‌ها چطور پیش می‌رود و از وضعیت فعلی اطلاع پیدا کنم.

دانفورد همچنین به مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق گفت: امیدوارم که آمدن زود هنگام من به منطقه شما بعد از تصدی سمت جدیدم به شما نشان دهد که تا چه میزان تلاش‌های شما برای آمریکا مهم است.

این در حالی است که نیروهای کرد عراق یکی از مهمترین و قدرتمندترین شرکای آمریکا در جنگ با داعش در این کشور محسوب می‌شوند و دانفورد در دیدار با مسعود بارزانی شجاعت این نیروها را ستایش کرد.

انتهای پیام

کد N996905

وبگردی