آفتاب

استقبال از نوجوان سازنده "بمب ساعتی" در کاخ سفید

استقبال از نوجوان سازنده "بمب ساعتی" در کاخ سفید

نوجوان مسلمانی که معلمش تصور کرده بود ساعت دست‌سازش یک "بمب" است و به همین خاطر بازداشت شده بود، با دعوت علنی رئیس جمهوری آمریکا به کاخ سفید رفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، احمد محمد، دانش‌آموز مسلمان 14 ساله برای "شب ستاره شناسی" کاخ سفید به گروهی از دانش‌آموزان، معلمان، دانشمندان، فضانوردان و هنرمندان پیوست.

این دانش‌آموز 14 ساله‌ که یک ساعت دست‌ساز را با خودش به مدرسه برده بود، توسط پلیس ایالتی تگزاس در کلاس درس بازداشت شد و به مرکز پلیس رفت. معلمی که احمد می‌خواست ساعت دست‌سازش را به او نشان بدهد، تصور کرده بود که این دانش‌آموز مسلمان رنگین‌پوست یک "بمب" به مدرسه برده است.

در مدتی که خانواده احمد خودشان را به مرکز پلیس برسانند، تصویر پسربچه‌ای که با تی‌شرت ناسا و عینکش از سر کلاس با دستبند به پاسگاه پلیس برده شده بود، چندین هزار بار در توییتر بازنشر داده شد.

این در حالی است که احمد محمد، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا را بسیار تحت تاثیر قرار داد و وی به این نوجوان به خاطر مهارتش تبریک گفت. اما این رویداد در بحبوحه اتهامات اسلام هراسی ضربه شدیدی برای مربیان مدرسه و افسران پلیس محسوب می‌شود.

اوباما در توییتر نوشته بود: احمد چه ساعت باحالی ساختی. می‌خواهی آن را با خود به کاخ سفید بیاوری؟ ما باید بچه‌های بیشتری شبیه به تو را که عاشق علم هستند، تشویق کنیم. این چیزی است که آمریکا را عالی می‌سازد.

اوباما در سخنرانی که در مراسم "شب ستاره شناسی" داشت به احمد محمد به اسم اشاره‌ای نکرد اما درباره لزوم این مساله که معلمان، والدین و دیگران باید جوانان را تشویق کنند، سخن گفت.

وی افزود: ما باید به دنبال نورهای کم و ضعیف حس کنجکاوی و امکان بالقوه باشیم و آنها را ترویج و تشویق کنیم نه اینکه آنها را سرکوب و له کنیم.

انتهای پیام

کد N996846

وبگردی