آفتاب
در دیدار استاندار آذربایجان شرقی

الهام علی‌اف: تقویت مناسبات با ایران از اولیت‌های جمهوری آذربایجان است

الهام علی‌اف: تقویت مناسبات با ایران از اولیت‌های جمهوری آذربایجان است

الهام علی‌اف، رییس‌جمهور آذربایجان تقویت مناسبات با جمهوری اسلامی ایران را از اولویت‌های کشورش اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، الهام علی‌اف در دیدار با اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی به روابط خوب دو کشور در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: تقویت مناسبات و روابط حسنه با کشورهای همسایه به‌ویژه جمهوری اسلامی ایران جزو اولویت‌های جمهوری آذربایجان بوده و دیدار چندین‌باره رییسان‌جمهور دو کشور و تقویت مناسبات در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری، انرژی و حمل و نقل نشان از اراده دو طرف بر تقویت مناسبات دارد.

رییس‌جمهور آذربایجان به نشست رییسان کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در آستارا نیز اشاره کرد و گفت: جمهوری آذربایجان بر اساس توافقات دو طرف در اسرع وقت برای تکمیل این خط آهن اقدام خواهد کرد.

الهام علی‌اف با تاکید بر افزایش همکاری‌های دو طرف در حوزه انرژی از گشترش همکاری‌ها در حوزه بهداشت و درمان نیز استقبال کرد و گفت: سالانه افراد زیادی از آذربایجان برای معالجه به ایران می‌روند و من از پزشکان و اطباء ایرانی برای حضور در آذربایجان و معالجه اتباع آذری دعوت می‌کنم.

رییس‌جمهور آذربایجان از دخالت کشورهای غربی در امور داخلی کشورهای منطقه نیز انتقاد کرد و گفت: ما از سیاست مداخله نکردن دیگران در امور کشورها حمایت می‌کنیم.

الهام علی‌اف در این نشست با ذکر خاطراتی از مرحوم حیدر علی‌اف، رییس‌جمهور فقید آذربایجان با مقامات ایرانی از علاقه خاص خود به مقام معظم رهبری و رییس جمهوری ایران خبر داد.

اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری آذربایجان و با ابلاغ سلام گرم دکتر روحانی، رییس‌جمهوری اسلامی ایران به مشترکات فرهنگی، مذهبی و تاریخی دو کشور اشاره کرد و گفت: روابط خوب دو کشور در سال‌های اخیر نشان از اراده رهبران دو کشور بر تقویت مناسبات دو طرف بوده است.

جبارزاده با دعوت از الهام علی‌اف برای سفر به تبریز به تشریح ظرفیت‌های صنعتی، اقتصادی، تجاری، گردشگری و درمانی استان آذربایجان شرقی پرداخت و تقویت مناسبات را خواستار شد.

استاندار آذربایجان شرقی و هیات همراه در ادامه سفر خود به جمهوری آذربایجان با وزیران امور خارجه، اقتصاد و صنعت و حوادث غیرمترقبه این کشور دیدار و با حضور در استان گنجه و دیدار با مقامات این استان از ظرفیت‌های این استان نیز بازدید خواهند کرد.

انتهای پیام

کد N996767

وبگردی