آفتاب

کارگاه آموزشی «آنالیز داده‌های حاصل از نسل جدید توالی‌یابی» برگزار شد

کارگاه آموزشی «آنالیز داده‌های حاصل از نسل جدید توالی‌یابی» برگزار شد

کارگاه آموزشی «آنالیز داده‌های حاصل از نسل جدید توالی‌یابی: RNA-seq و small RNA-seq» به همت پژوهشکده کشاورزی سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، این کارگاه آموزشی در قالب طرح آیسد زیر نظر مرکز همکاری‌های علمی و بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سوی پژوهشکده کشاورزی سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران برگزار شده است.

دکتر اسماعیل ابراهیمی، عضو هیات علمی دانشگاه آدلاید استرالیا و دکتر بتول حسین‌پور، عضو هیات علمی پژوهشکده کشاورزی سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران از استادان این کارگاه آموزشی بودند.

طی این دوره در خصوص محورهایی چون سطوح مختلف ژنومیکس کاربردی و اهمیت انتقال یک مفهوم بیولوژی به دیتا ست برای رول دیسکاوری اسپلایسینگ و Alternative transcript، آنالیز داده‌های Affymetrix، انواع NGS، آنالیز RNA-Seq با CLC Genommics و استفاده از چندین رفرنس ژنوم در آنالیزهای RNA-Seq مطالبی ارائه شد.

بر اساس این گزارش، در این دوره آموزشی، 24 نفر از دانشگاه‌ها و مؤسسات مختلف کشور از جمله تهران، تبریز، رشت، بیرجند، مرکز ملی مهندسی ژنتیک و پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی کرج حضور یافتند.

انتهای پیام

کد N996720

وبگردی