آفتاب
دادستان کل کشور:

اگر با تخلف برخورد نشود، تبدیل به جرم می‌شود

اگر با تخلف برخورد نشود، تبدیل به جرم می‌شود

دادستان کل کشور گفت: اگر با تخلف برخورد نشود تبدیل به جرم و اگر با جرم برخورد نشود تبدیل به جنایت می‌شود.

دادستان کل کشور گفت: اگر با تخلف برخورد نشود تبدیل به جرم و اگر با جرم برخورد نشود تبدیل به جنایت می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در همایش امر به‌ معروف و نهی از منکر و ارتقاء سلامت نظام اداری گفت: بحث مدینه فاضله و آرمانشهر از زمان‌های بسیار دور موضوع حکما و فلاسفه بوده است.

وی ادامه داد: شهر سالم یا همان مدینه فاضله مبتنی بر معنویت، اخلاق، عدالت، قانونمندی و عقلانیت است و دانشمندان اسلامی مولفه‌هایی را برای رسیدن به این جامعه و شهر سالم مطرح کرده‌اند که باید مدنظر قرار گیرد.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه تربیت احیاء تمایلات عالی نفسانی انسانی است، اظهار کرد: در نظام تربیتی دینی، اصلاح و تربیت از فرد به جمع می‌رسد و از این رو جامعه سالم را انسان‌هایی تربیت یافته می‌سازند.

رییسی افزود: بهترین نظام کنترلی را باید خودکنترلی دانست؛ به این معنا که هر کس که در خلوت و چه در نزد دیگران به صورت قانومند عمل کند و اینجاست که اخلاق اسلامی نقش خود را در ارتقاء سلامت اداری نشان می دهد.

وی تصریح کرد: در نظام اداری مد نظر اسلام، اخلاق نه در حاشیه که در متن قرار دارد و مدیران کارکنان خود را در محضر پروردگار و پاسخگویی در برابر حق می دانند و چنین جامعه‌ای است که به لحاظ سلامت در اوج قرار دارد.

منتخب مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه روابط در جامعه توحیدی را عدالت و اخلاق رقم می‌زند، گفت: امر به معروف و نظارت همگانی از دیگر شروط رسیدن به مدینه فاضله و یک نظام اداری سالم است.

رئیسی اظهار کرد: البته باید به این نکته توجه داشت که امر به معروف و نهی از منکر نباید از سر انتقام جویی، عدم معرفت نسبت به منکر و یا حب و بغض شخصی باشد که در این صورت تأثیرگذار نخواهد بود و اخلاص در این زمینه حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مسائلی که به ارتقاء سلامت نظام اداری کمک می‌کند نظارت‌های نهادینه شده در ساختارها و سازمان‌های مربوطه است که در کشور ما دیوان محاسبات سازمان بازرسی و سازمان حسابرسی این مهم را به عهده دارند.

دادستان کل کشور ادامه داد: در بحث ارتقاء نظام سلامت اداری سئوالی که مطرح است جایگاه اعتماد و کنترل است و این که کدام یک از این دو مهم است که باید گفت نظارت رمز تداوم اعتماد در یک نظام اداری سالم است.

رییسی یادآور شد: برخورد با تخلفات نیز در ارتقاء سلامت در نظام اداری حائز اهمیت است و اگر با تخلف برخورد نشود تبدیل به جرم و اگر با جرم برخورد نشود تبدیل به جنایت می‌شود.

انتهای پیام

کد N996713

وبگردی