آفتاب

عضویت بیش از 700 هزار نفر در انجمن‌های اولیاء و مربیان

عضویت بیش از 700 هزار نفر در انجمن‌های اولیاء و مربیان

مدیرامور مالی دفتر برنامه‌ریزی انجمن اولیا و مربیان کشور از وجود 100 هزار انجمن اولیا و مربیان در کشور خبر داد که حدود 700 هزار نفر عضو این انجمن‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، رضا بسامی در مراسم نمادین هفته پیوند اولیا و مربیان که امروز (28 مهر) در دبیرستان استقلال کرمانشاه برگزار شد، از وجود 100 هزار انجمن اولیا و مربیان در کشور خبر داد و بیان اینکه بیش از 700 هزار نفر عضو این انجمن‌ها هستند، خاطرنشان کرد: حدود 70 درصد اعضای این انجمن‌ها دارای مدرک تحصیلی لیسانس و یا بالاتر هستند.

بسامی به سابقه حدود 50 ساله انجمن اولیا و مربیان در کشور اشاره و تصریح کرد: البته برخی سوابق هم نشان می‌دهد که این انجمن حدود 70 سال قدمت دارد.

مدیرامور مالی دفتر برنامه‌ریزی انجمن اولیا و مربیان کشور شکافی که بین خانواده و مدرسه در امور تربیتی و آموزشی دانش‌آموزان وجود داشت را زمینه‌ساز ایجاد این انجمن‌ها دانست و تاکید کرد: انجمن‌های اولیا و مربیان در این پنجاه سال دستخوش تغییرات زیادی شدند و حتی در برخی از موارد مسئولان اعتقادی به این انجمن‌ها نداشتند.

وی شرایط کنونی انجمن‌های اولیا و مربیان کشور را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: حتی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز توجه ویژه‌ای به انجمن‌ها شده و برای آنها هدف و راهبرد تعیین شده ‌است.

به گفته این مسئول، انجمن‌های اولیا و مربیان پتانسیل‌های زیادی دارند، اما زمانی می‌شود از این پتانسیل‌ها استفاده کرد که والدین و مربیان مدرسه دست به دست هم دهند و برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان تلاش کنند.

بسامی از والدین خواست تعامل بیشتری با مدرسه داشته باشند، حتی برای مدرسه هزینه کنند و ارتباطی هدفمند را با مسئولان مدرسه برقرار کنند.

مدیرامور مالی دفتر برنامه‌ریزی انجمن اولیا و مربیان کشور با اشاره به اینکه اکنون در تمام دنیا آموزش و پروش دیگر صرفا به دنبال محفوظات نیست، خاطرنشان کرد: امروزه در تمام دنیا به شرایط روحی و روانی و نیازهای دانش‌آموزان توجه می‌شود و این امر تنها با تعامل خانه و مدرسه میسر است.

وی در پایان تصریح کرد: متاسفانه در گذشته والدین امور آموزشی و تربیتی فرزندان خود را به مدرسه واگذار می‌کردند و هر کاستی که وجود داشت به گردن مدرسه می‌انداختند، در حالیکه امروز شرایط متفاوت است و تعلیم و تربیت با همکاری خانواده و مدرسه صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

کد N996684

وبگردی