آفتاب

شکایت مجمع حقوق بشر بحرین از آل‌خلیفه به خاطر سرکوب مراسم‌های عزاداری

شکایت مجمع حقوق بشر بحرین از آل‌خلیفه به خاطر سرکوب مراسم‌های عزاداری

مجمع حقوق بشر بحرین با ارائه 11 دادخواست از مقامات رژیم آل خلیفه به خاطر نحوه برخوردشان با مراسم شیعیان درماه محرم شکایت کرد.

به گزارش خبر گزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری العهد، انجمن حقوق بشر بحرین در بیانیه‌ای از ارائه 11 شکایت از یورش مقامات رژیم آل خلیفه به محافل و مراسم‌های عزاداری که از ششم اکتبر در این کشور آغاز شده خبر داد و اعلام کرد که این قبیل رفتارها نشان‌دهنده برخورد تهاجمی مسئولان آل خلیفه با مراسم‌های مذهبی به ویژه مراسم مربوط به شیعیان این کشور است.

این مجمع در گزارشی به پرفسور هاینر بیل والدت،‌ گزارشگر بین‌المللی با اشاره به ادامه فعالیت رسانه‌های دولتی ونیز برخی سخنرانان در راستای اشاعه فرهنگ ستیز با تشکل‌های انسانی در بحرین به ویژه شیعیان، تاکید کرد اینگونه اقدامات که نقض آزادی‌های مذهبی محسوب می‌شوند، ماحصل محیطی دربردارنده فرهنگ دشمنی و به حاشیه راندن است که مسئولان اجرائی رژیم را به چهره رسوای تبعیض نژادی و مذهبی تبدیل کرده است.

این مرکز افزود: ممانعت از سفر گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور آزادی‌های مذهبی به بحرین باعث شده یکی از راهکارها و ابزارهای نظارت بین‌المللی بر نقض آزادی عقیده در بحرین به عنوان یکی از ابزارهای فشار و سیاست های برنامه‌ریزی‌شده سرکوب، از بین برود و به همین دلیل رژیم در سال 2012 پیشنهاد کانادا را رد کرد.

مجمع حقوق بشر بحرین در پایان با دعوت از مقامات آل خلیفه برای توقف فوری اقدامات غیر قانونی‌شان تاکید کرد: اقدام مسئولان امنیتی بحرین در پایین آوردن پرچم‌ها و پلاکاردهای عاشورایی و احضار و تهدید شهروندان به دلیل برافراشتن پرچم‌های سیاه هیچ توجیهی نمی‌تواند داشته باشد.

انتهای پیام

کد N996675

وبگردی