آفتاب

متهم جرایم جنگی بوسنی اظهار بیگناهی کرد

متهم جرایم جنگی بوسنی اظهار بیگناهی کرد

ناصر اوریچ، فرمانده سابق مسلمانان بوسنی در دادگاه جرایم جنگی درباره جنگ 1992 تا 1995 این کشور و ارتکاب جرایم جنگی علیه زندانیان، اعلام بیگناهی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ ناصر اوریچ (Naser Oric) که رهبری نیروهای مسلمان در شهر شرقی سربرنیتسا را بر عهده داشت، به قتل سه زندانی جنگی صرب در سال 1992 متهم است و دفتر دادستانی از آن به عنوان "جرایم جنگی علیه زندانیان" یاد کرده است.

وی به همراه یک متهم دیگر به نام صباح‌الدین موهیچ (Sabahudin Muhic) در دادگاه سارایوو حاضر شدند و طبق گزارش تلویزیون بوسنی، اعلام بیگناهی کردند. اوریچ 48 ساله ماه ژوئن در سوئیس به حکم جلب صربستان بازداشت شد. صربستان همچنین می‌خواهد که وی به جرم ارتکاب جرایم علیه اقلیت صرب در سربرنیتسا محاکمه شود. اما سوئیس تصمیم گرفت تا وی را به کشور مبدا استرداد کند تا در آنجا با اتهاماتش روبرو شود.

براساس گزارش‌ها، پس از ورود وی به سارایوو توسط دادستان بازجویی شده و با دستور محدودیت تردد از سوی قاضی آزاد شد. بازداشت وی موجب اعتراض رهبران مسلمان بوسنی و خانواده‌های قربانیان قتل‌عام 1995 سربرنیتسا شد که جان 8000 مسلمان مرد و پسر از سوی نیروهای صرب بوسنی گرفته شد.

انتهای پیام

کد N996597

وبگردی