آفتاب

شبکه جهانی یهودیان به دنبال جمع‌آوری امضا برای تحت فشار گذاشتن اسرائیل

شبکه جهانی یهودیان به دنبال جمع‌آوری امضا برای تحت فشار گذاشتن اسرائیل

یک شبکه جهانی جدید از سازمان‌های یهودی واقع در 16 کشور با اعلام مخالفت خود با اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی و ایستادگی در کنار مردم فلسطین به دنبال جمع‌آوری امضا پای یک طومار علیه این رژیم به منظور تحت فشار قرار دادن آن است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اسپوتنیک، این ائتلاف که هنوز نامی برای آن در نظر گرفته نشده متشکل از 15 سازمان یهودی در سراسر جهان اعم از برزیل، استرالیا، سوئیس و آفریقای جنوبی است.

این گروه در روزهای اخیر اقدام به انتشار یک بیانیه و یک طومار علیه خشونتهای اسرائیل کرده و خواهان پایان یافتن اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی شده است.

در این بیانیه آمده است: ما به عنوان یک گروه متشکل از یهودیان سراسر جهان معتقدیم که دولت اسرائیل و مردم اسرائیل باید دست به تغییرات سریع بزنند. این به عهده یهودیان سراسر جهان است که دولت اسرائیل و کسانی که از حرفها و کارهای آن حمایت و پیروی می‌کنند را به منظور تغییر رویکردشان تحت فشار بگذارند.

آنها همچنین تقاضا کردند که به مردم فلسطین حق آزادی داده شود و از دیگر یهودیان خواستند تا در کنار آنها بایستند و کشورهایشان را مجبور سازند تا دست از حمایت نظامی و اقتصادی از اشغالگری‌های اسرائیل بردارند.

در بیانیه منسوب به این گروه نوشته شده است: سرکوب نظامی (فلسطین) باید بلافاصله متوقف شود. فلسطینی‌ها باید اجازه آزادی تحرک کامل را پیدا کنند. همچنین مردم یهود سراسر جهان مسئولیت دارند تا کشورهایی که ما در آنها زندگی می‌کنیم را مجبور کنند تا بلافاصله حمایت نظامی و اقتصادی از تداوم اشغالگری‌ اسرائیل در فلسطین و محاصره نوار غزه را متوقف کنند.

این بیانیه در حالی مطرح شده که از ابتدای اکتبر سال جاری تا کنون در دور جدید خشونت‌های صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌ها دست کم 40 فلسطینی‌ شهید شده‌اند که در میان آنها یک دختر دو ساله نیز بوده است.

جوردی سیلورستاین، یک تاریخدان و نویسنده اهل شهر ملبورن که این طومار را امضا کرده گفت، هدف آنها از نوشتن این نامه و طومار افزایش مخالفتها در میان گروه‌های یهودی متعلق به خودمان با اسرائیل است.

وی تصریح می‌کند که این شبکه می‌خواهد نشان دهد که صهیونیسم مبتنی بر نظامی‌گری، انحصارطلبی، خشونت، اختلاف، قتل و دروغ تنها راه زندگی در این اراضی یا ابراز یهودی بودن یک نفر نیست.

این طومار تا دوشنبه شب توانسته دست کم 400 امضا جمع‌آوری کند.

انتهای پیام

کد N996489

وبگردی