آفتاب
وزیر آموزش و پرورش خبر داد

طرح هدایت تحصیلی در نظام جدید به شورای عالی رفت/علت عدم تخصیص سرانه به تمامی مدارس

طرح هدایت تحصیلی در نظام جدید به شورای عالی رفت/علت عدم تخصیص سرانه به تمامی مدارس

وزیر آموزش و پرورش درباره علت تخصیص سرانه به بسیاری از مدارس اظهار کرد: بخشی از سرانه مدارس تامین اعتبار و توزیع شده، اما فعلا اولویت‌گذاری کرده‌ایم تا مدارسی که نیاز بیشتری دارند سرانه را زودتر دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی اصغر فانی در حاشیه آیین گرامیداشت دهه امر به معروف و نهی از منکر در مدارس کشور که در دبیرستان فروغ علم در تهران برگزار شد، با بیان اینکه در اسناد بالادستی و کتب درسی مباحث مفید مستقیم و غیرمستقیم درباره امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد، گفت: امیدواریم در فوق‌برنامه‌های ما که توسط معاونت پروررشی و تربیت‌بدنی پیگیری می‌شود بتوانیم با همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر این سلیقه دینی را که متضمن رشد جامعه و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی است بسط و توسعه دهیم.

وی درباره طرح شهاب نیز گفت: طرح تا قبل از ورود بنده به آموزش و پرورش اجرا نشده بود اما برای نخستین بار در سال 93 این طرح در دو منطقه از 32 اداره کل آموزش و پرورش و همچنین از هر استان یک منطقه شروع شد. این طرح در پایه چهارم آغاز و 130 هزار دانش‌آموز در سال جاری به این تعداد اضافه شده است و اکنون می‌توان گفت بیش از 340 هزار دانش‌آموز در این طرح قرار دارند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه برای اجرای این طرح باید نیروی انسانی مورد نیاز تدارک و نظارت‌ها انجام شود، گفت: پروژه تحقیقاتی را شروع کرده‌ایم که پیرامون اثربخشی این طرح است و امیدواریم در سال‌های آینده با شدت بیشتری دنبال شود.

فانی درباره ترمیم نمرات امتحان نهایی دانش‌آموزان که چندی پیش در شورای عالی آموزش وپرورش مصوب شد نیز گفت: آیین‌نامه اجرایی این طرح در حال تدوین است و ما دانش‌آموزانی را داریم که سال‌های قبل دیپلم گرفتند و معدل کتبی در آن زمان در کنکور تاثیری نداشته است اما اکنون تاثیر 25 درصدی دارد. وی افزود: این فرصت فراهم شده تا این عقب‌افتادگی برای این گروه جبران شود. آیین‌نامه اجرایی مربوط تا قبل از پایان سال تحصیلی امسال ابلاغ خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش درخصوص افزایش ضریب سوابق تحصیلی در کنکور سراسری اظهار کرد: براساس مصوبه مجلس کمیته‌ای متشکل از نمایندگان آموزش و پرورش، وزارت علوم و مجلس تشکیل شده بود. مصوبه چند سال گذشته این کمیته تاثیر مثبت سوابق تحصیلی در کنکور بود که اکنون به 25 درصد رسیده است.

فانی ادامه داد: پیشنهاد ما برای تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 35 درصد برای سال جاری بود که با آن موافقت نشد و دلیل آن این بود که می‌گفتند هنوز آمادگی لازم ایجاد نشده است. امیدواریم به تدریج این میزان افزایش یابد و ارزش بیشتری برای دانسته‌های دانش‌آموزان قائل شویم.

وی درباره علت عدم تخصیص سرانه به بسیاری از مدارس اظهار کرد: بخشی از سرانه تامین اعتبار و توزیع شده است اما فعلا اولویت‌گذاری کرده‌ایم که مدارسی که نیاز بیشتری دارند سرانه را زودتر دریافت کنند.

وزیر آموزش وپرورش همچنین درباره وضعیت هدایت تحصیلی و دو مرحله‌ای شدن آن از سال آینده گفت: هدایت تحصیلی در نظام جدید 3-3-6 به شورای عالی آموزش و پرورش رفته است و پس از آنکه تصویب شود درباره آن اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

انتهای پیام

کد N996463

وبگردی