آفتاب
مدیرعامل ایسنا:

مجلس آینده متشکل از افراد متعهد و متخصص باشد

مجلس آینده متشکل از افراد متعهد و متخصص باشد

مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایران گفت: آنچه می‌خواهیم این است که مجلس آینده متشکل از افراد متعهد و متخصص باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خوزستان، علی متقیان در دیدار با حجت‌الاسلام­ و المسلمین سیدمحسن شفیعی رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌­های خوزستان که در محل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان برگزار شد، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره اهمیت گسترش علم و تأکید ایشان بر رشد موفقیت­‌های علمی اظهار کرد: انتخابات پیش­رو از اهمیت ویژه­ای برخوردار است و بنا داریم در این انتخابات قدم­های محکمی برداریم.

وی با بیان این­که در این انتخابات قدم صحیح و مثبتی بر خواهیم داشت و اصل را بر بی­طرفی نهادیم، خاطرنشان کرد: هر شخصی که توسط شورای نگهبان تأیید شود، مورد تأیید ماست و نظرات و دیدگاه‌های او را منعکس خواهیم کرد. آنچه می‌خواهیم این است که مجلس آینده متشکل از افراد متعهد و متخصص باشد؛ همچنین دو بال علم و ایمان در سرلوحه عمل این افراد قرار گیرد تا یک مجلس ایده‍­آل داشته باشیم.

مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایران با اشاره به لزوم آگاه‌­بودن مردم در کنار حضور فعال در انتخابات، گفت: وظیفه ایسنا به ­عنوان یک رسانه، آگاهی‌­بخشی است تا مردم با آگاهی کامل به کاندیدای اصلح رأی دهند و هر کسی که به دنبال مطالب و اطلاعات صحیح باشد، بتواند با اطمینان به ایسنا رجوع کند. اخبار در دست یک خبرگزاری امانت است و باید این امانت را به دست اهلش برسانیم.

متقیان همچنین بر اهمیت صحت و صداقت در خبر، تأکید و اظهار کرد: خبرگزاری ایسنا تا هنگامی که نسبت به صحت و درستی یک خبر مطمئن نباشد، آن را منتشر نخواهد کرد و خط مشی ایسنا براساس صحت و صداقت خبر است.

وی با بیان این‍‌که بنا داریم که ایسنای خوزستان را به یک خبرگزاری با اهمیت در این استان تبدیل کنیم که نماد موفقیت و رشد در خوزستان باشد، ادامه داد: به دنبال این هستیم که هر ایرانی و خوزستانی حتی خارج از کشور برای رصد اخبار این استان به ایسنای خوزستان مراجعه کند.

در این دیدار همچنین حجت­ الاسلام­ والمسلمین سیدمحسن شفیعی، رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه­‌های خوزستان ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع)، گفت: مجموعه ایسنا و ایکنا متشکل از جوانان متعهد، با دغدغه و دارای دلبستگی‍­‌های ارزشمند است. خبرنگاران موظف هستند که با شور انقلابی و روحیه جهادی کار کنند و ما هم موجبات مادی و معنوی کار را فراهم می‌کنیم تا با دلگرمی به کار خود ادامه دهند.

وی افزود: جهاد دانشگاهی جزو فرزندان انقلاب است که به هویت خود باقی‌مانده و این مهم است که یک مجموعه انقلابی استحاله نشود و بر اصول خود اصرار کند و پایبند باشد.

شفیعی با بیان این­که جهاد دانشگاهی ایجاد اعتماد به نفس در جوانان و توسعه علمی را دنبال می­‌کند، تصریح کرد: وقتی به کارنامه این نهاد نگاه می­‌کنیم شاهد هستیم که جهاد دانشگاهی همیشه در عرصه‌­های نشدنی حضور دارد و نشدنی‌­ها را شدنی می­‌کند.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی دفتری از افتخارآفرینی­‌هاست و این افتخارات استمرار دارد و مورد تأکید است. رهبر انقلاب اسلامی به جهاد دانشگاهی اعتماد دارد/ همچنین اعلام دلبستگی علما به جهاد دانشگاهی سرمایه‌­ای است که هم به­ عنوان نعمت جای شکرگزاری و هم به سبب مسئولیت جای ترس دارد که مبادا برای ما غفلتی ایجاد کند.

رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه­‌های خوزستان با اشاره به اهمیت موضوع انتخابات در نظام، گفت: تأکید امام(ره) به مشارکت مردم در انتخابات در وصیت­نامه ایشان یک شعار نبود بلکه امام (ره) می‌خواستند رسوم 2500 ساله شاهنشاهی و نظام سلطنتی را به نظام مردم­سالاری تبدیل کنند. این نگاه امام(ره) نگاه حکیمانه‌­ای بود و این نقش مردم باید جزو فرهنگ عمومی شود؛ امام(ره) در جایگاه یک مرجع عالیقدر در اولین ساعات رأی­‌گیری پای صندوق حضور می‌یافتند که یک کار حکیمانه بود.

شفیعی بیان کرد: امام(ره) همیشه اهتمام داشتند که زمان انتخابات هیچ­وقت حتی در صورت وقوع بمباران، تغییر نکند و همچنین به رأی مردم هرچه باشد، احترام بگذاریم. اهتمام امام(ره) برای فرهنگ‍‌سازی در این امر به این دلیل بود که رأی برای مردم هم حق و هم تکلیف است. همین مشی را در مقام معظم رهبری نیز شاهد هستیم و ایشان بر مهم ­شمردن مردم‌سالاری، احترام به رأی مردم، انجام همه کارها از مجاری قانونی و قانون‌مداری و پرهیز از زیرپا گذاشتن قانون تأکید دارند.

وی خاطرنشان‌کرد: مقوله انتخابات فراتر از رأی دادن و رأی گرفتن است بلکه باید جزو فرهنگ مردم باشد؛ مردمی که 2500 سال برای آن­ها تصمیم می­‌گرفتند، اکنون خودشان باید تصمیم بگیرند. کاندیدها باید با مردم، صحبت و برنامه‌های خود را عرضه کنند و مردم تصمیم بگیرند.

شفیعی اظهارکرد: دغدغه ما در انتخابات این است که انتخابات فرصتی برای وحدت، گردهم‌آمدن و هم‌­افزایی باشد اما متأسفانه در بعضی استان­ها بعضی کاندیداها و طرفدارانشان این عرصه را به محل ایجاد کدورت تبدیل می­‌کنند. چگونه در چنین صحنه­ و عرصه مهمی مرتکب خلاف شرع می­‌شوند؟

وی افزود: همواره به کاندیداها می­‌گویم که براساس تکلیف وارد صحنه شوید و در این صورت نتیجه هر چه باشد، رستگار خواهید شد. اغراض مورد نظر نیز حاصل شود یا نشود، شکرگزار باشید. از خبرگزاری ایسنا هم همین انتظار را داریم که با بی­‌طرفی نسبت به سلایق و جناح­ها، در ارتباط با خطوط انقلاب اسلامی صریح عمل کند.

انتهای پیام

کد N996336

وبگردی