آفتاب

بشار اسد: سوریه با طایفه‌گرایی مخالف است

بشار اسد: سوریه با طایفه‌گرایی مخالف است

رئیس‌جمهوری سوریه در دیدار اخیر خود با میانجیگران اردنی تاکید کرد: نگرانی‌ها درباره تبدیل سوریه به یک کشور طایفه‌ای ادعاهایی بی‌اساس است که اسرائیل، آمریکا و برخی نظام‌های عربی آن را ترویج می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه رای‌الیوم، بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه اخیراً در راستای تبادل پیام صلح میان دمشق و امان با میانجیگران اردنی حامی وی دیدار و تاکید کرد: نگرانی‌ها درباره تشیع سوریه و تبدیل آن به بخشی از هلال شیعی که برخی مدعی‌اند یا تبدیل این کشور به کشوری طایفه‌ای ادعاهایی است که هیچ پایه و اساسی ندارد و تنها اسرائیل، آمریکا و برخی نظام‌های عربی این ادعاها را مطرح می‌کنند.

میانجیگران اردنی به نقل از بشار اسد اعلام کردند: سوریه از نظر دینی، سیاسی و اجتماعی هرگز شیعه نخواهد شد. این دروغی است که دشمنان سوریه برای توجیه کمک خود به تروریست‌ها آن را مطرح کرده‌اند. سوریه با طایفه‌گرایی مخالف است و در مسیر خود به سمت تبدیل شدن به یک کشور طایفه‌گرا نیست.

رئیس‌جمهوری سوریه از میانجی‌گران اردنی خواسته که این مساله را به مسوولان نظام اردن اعلام کنند.

به نظر می‌رسد که این تحول در روابط اردن و سوریه پس از آن صورت گرفته که مسکو خواهان پیوستن اردن به ائتلاف چهارگانه ضدتروریسم شد.

امان اخیراً برنامه آموزش مخالفان مسلح سوری را متوقف کرده و از طریق میانجی‌گران به دمشق اعلام کرده که از بازگشت دولت سوریه و حضور نیروهای این کشور در درعا استقبال می‌کند.

شخصیت‌های اردنی‌ای که با بشار اسد دیدار کرده بودند، به نقل از وی اعلام کردند که سوریه برای از سرگیری روابط با اردن هیچ عجله نمی‌کند و بررسی این مساله را به کانال‌های امنیتی میان دو کشور واگذار می‌کند. این کانال‌ها اخیراً ارتباطات خود را آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N996328

وبگردی