آفتاب
قشقاوی در مراسم تشییع احمد فهیما:

عربستان استراتژی حذف دیگران از منطقه را در پیش گرفته است

عربستان استراتژی حذف دیگران از منطقه را در پیش گرفته است

معاون پارلمانی وزارت خارجه با بیان اینکه سعودی ها به جای برخورد سازنده، اقدامات مخرب انجام می دهند، گفت: عربستان استراتژی حذف دیگران از منطقه را در پیش گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن قشقاوی معاون کنسولی و امور ایرانیان وزارت امور خارجه در مراسم تشییع پیکر مرحوم احمد فهیما معاون اداره تشریفات نمایندگی های خارجی وزارت خارجه با بیان اینکه احمد فهیما انسانی فهیم و قابل اتکا بود، اظهار کرد: قبل از ماموریت به آلبانی در اداره مجلس معاون بود و من مستقیماً با وی کار می کردم. احمد فهیما انسانی دلسوز بود و در ماموریت های خود نیز این نقش را ایفا می کرد.

وی افزود: از دست دادن چنین شخصیت فهیمی برای دستگاه دیپلماسی ضایعه ای سنگین است و ما از خداوند طلب داریم هرچه زودتر وضعیت همکارمان آقای غضنفر رکن آبادی نیز مشخص شود تا خانواده وی از حالت صبر و انتظار بیرون بیایند.

قشقاوی خاطرنشان کرد: فاجعه منا در بهترین زمان و مکان ایمن اتفاق افتاد. بسیاری از حوادث تاریخی از جمله حادثه عاشورا ارتباط مستقیمی با ایمنی سرزمین وحی دارد. فاجعه منا هم در سرزمینی اتفاق افتاد که مکانی ایمن و مقدس بود.

معاون کنسولی و امور ایرانیان وزارت امور خارجه تاکید کرد: طرف سعودی به جای اینکه برخورد سازنده داشته باشد، برخوردی مخرب و غیر سازنده را در پیش گرفته است و استراتژی حذف دیگران از منطقه را با چاشنی تندخویی و درشت گویی دنبال می کند.

قشقاوی تصریح کرد: سعودی ها در مذاکرات به ما گفتند ما برای حادثه سقوط جرثقیل ظرف یک هفته کمیته حقیقت یاب تشکیل دادیم و فعالیت شرکت مربوط را متوقف و اعلام غرامت کردیم.

وی افزود: اما امروز ۲۵ روز از فاجعه منا گذشته است ولی کمیته حقیقت یاب تشکیل نشده است و سوال ما این است که چرا نتیجه بررسی های خود را اعلام نمی کنند. پیگیری های ما سیاسی نیست و به مسائل دوجانبه ایران و عربستان ارتباطی ندارد، بلکه این خواسته مردم ماست.

معاون پارلمانی وزارت خارجه با بیان اینکه ما فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری را با تمام وجود عملیاتی می کنیم، اظهارکرد: با همکاری سازمان حج و زیارت این قول را به همه خانواده های جان باختگان می دهیم که این مسئله را تا آخر پیگیری کنیم.

وی گفت: امروز جلسه ای را در کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با حضور مسئولین سازمان حج تشکیل دادیم و مقدمات اجرایی کردن اوامر رهبر معظم انقلاب را بررسی کردیم. انتظار ما این است که مسیر طرف مقابل نیز، مسیر سازنده ای باشد و راه تعامل را پیش گیرد.

کد N996279

وبگردی