آفتاب

حیدرپور: لغو تحریم‌ها فرصتی برای انتقال تکنولوژی‌ به داخل کشور است

حیدرپور: لغو تحریم‌ها فرصتی برای انتقال تکنولوژی‌ به داخل کشور است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاسته خارجی مجلس شورای اسلامی لغو تحریم‌ها را فرصتی برای انتقال تکنولوژی به داخل کشور و تولید محصولاتی برای عرصه در بازارهای بین‌المللی دانست.

عوض حیدرپور در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: ابلاغ لغو تحریم‌ها از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا گام اول آغاز توافق برجام است و شروع بسیار خوبی است از این جهت که طرف‌های غربی به تعهدی که داشتند، عمل کردند، طبعا جمهوری اسلامی ایران هم گام به گام وظایفی را که به عهده دارد انجام خواهد داد.

وی افزود: نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشیم این است که علی القاعده با ابلاغ برداشته شدن تحریم‌ها فضای اقتصادی کشور خیلی باز نخواهد شد و نمی‌توان دلمان را به این خوش کنیم که با برداشتن تحریم ها همه چیز رو به راه خواهد شد و شرایط زندگی‌ ما گلستان می‌شود.

نماینده مردم شهرضا در مجلس با تاکید بر لزوم تمرکز دولت بر رفع مشکل نقل و انتقال پول به داخل کشور، تصریح کرد: اگر رفع تحریم‌ مکانیزمهای پولی انجام شود گشایشی در رونق تولید و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها اتفاق می‌افتد.

حیدرپور در پایان خاطر نشان کرد:‌اگر دولت از فرصت لغو تحریم‌ها و رفع مشکل نقل و انتقال پول درجهت افزایش تولید دانش فنی، انتقال تکنولوژی به داخل کشور و تولید محصولاتی برای عرضه به بازارهای بین‌المللی استفاده کند، می‌تواند عملکرد موفقی را در این زمینه به جای بگذارد.

انتهای پیام

کد N996225

وبگردی