آفتاب

پنتاگون: نیروهای ما اشتباهی وارد بیمارستان قندوز افغاستان شدند

پنتاگون: نیروهای ما اشتباهی وارد بیمارستان قندوز افغاستان شدند

ارتش آمریکا اعلام کرد، ماشین ارتشی حامل نیروهای آمریکایی عامدانه با شکستن درهای بسته وارد بیمارستانی شده است که در حمله هوایی اخیر آمریکا به آن 22 تن جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جف دیویس، یکی از سخنگویان پنتاگون در این باره گفت: ماشین زرهی افغانستانی به همراه پرسنل آمریکایی برای دسترسی به این بیمارستان با این فکر که هیچ‌یک از پرسنل «پزشکان بدون مرز» در آن حضور ندارند از درهای بسته این ساختمان گذشته و وارد آن شدند.

دیویس خاطرنشان کرد: این اقدام برای ارزیابی استحکامات این ساختمان نیمه‌ویران صورت گرفته است.

سخنگوی پنتاگون ادامه داد: آنها این کار را کردند در صورتی که نباید می‌کردند. آنها باید زمان را هماهنگ می‌کردند. اکنون هم باید خسارتی که وارد کردند را متقبل شده و درها را تعمیر کنند.

دیویس اظهار کرد، ناراحتی کارکنان پزشکان بدون مرز حاضر در بیمارستان از ورود ناگهانی و اینچنینی ما کاملاً قابل درک است.

وی در توضیح علت ورود نیروها با وجود درهای بسته تشریح کرد، در دیدار قبلی نیروها از این ساختمان پس از حمله هوایی 3 اکتبر تیراندازی در این منطقه صورت می‌گرفت و این بار به دلیل حفظ امنیت آنها برای باز شدن درها توقف نکردند و گمان می‌کردند هیچ‌یک از پرسنل پزشکان بدون مرز در محل نیستند.

دیویس همچنین اعلام کرد: تیم ارزیابی قربانیان تا اواسط هفته گزارشی درباره حادثه 3 اکتبر منتشر خواهد کرد.

به گفته وی، در این گزارش بررسی شده است که آیا قربانیان غیرنظامی بوده و بر اثر حمله هوایی آمریکا مرده‌اند یا خیر.

وی اما خاطرنشان کرد، این گزارش جزئیات مسائلی چون مقصر این حمله «اشتباهی» حمله آمریکا را دربر نمی‌گیرد بلکه نهادهای آمریکایی خود بررسی‌های عمیقی را در این خصوص انجام داده و طی دو هفته آتی گزارشی درباره آن منتشر خواهند کرد.

انتهای پیام

کد N996211

وبگردی