آفتاب

اعتراض رسمی رژیم صهیونیستی به دعوت آفریقای جنوبی از رهبران حماس

اعتراض رسمی رژیم صهیونیستی به دعوت آفریقای جنوبی از رهبران حماس

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در اعتراض به اقدام مقامات آفریقا مبنی بر دعوت از هیات حماس جهت سفر به آفریقای جنوبی، معاون سفیر این کشور را احضار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت، سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای با اعلام خبر احضار معاون سفیر آفریقای جنوبی در تل‌آویو در واکنش به سفر هیات حماس به ریاست خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی این جنبش مدعی شد: "اقدام آفریقا مبنی بر دعوت از هیات حماس در واقع مشروعیت بخشیدن به یک جنبش "مسلحانه" و نادیده گرفتن آشکار موضع‌ جامعه جهانی که حماس را یک سازمان "تروریستی" می‌داند است و به این معنا است که آفریقا از "تروریسم" حمایت می‌کند."

خالد مشعل روز دوشنبه در راس هیاتی از جنبش حماس به آفریقای جنوبی رفته و با رهبران حزب کنگره ملی آفریقا (حزب حاکم) دیدار و گفت‌وگو کرد.

جنبش حماس پس از این در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که مشعل از میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه درخواست کرده مسکو رهبران تل‌آویو را تحت فشار قرار دهد.

طبق این بیانیه مشعل در دیدارش به شرح جزئیات حملات سربازان صهیونیستی و نقض حقوق فلسطینی‌ها پرداخت.

طبق بیانیه حماس، با افزایش تنش‌ها در فلسطین و ادامه نقض حقوق فلسطینی‌ها توسط دشمن صهیونیست، خالد مشعل به دیدارها ورایزنی‌های خود با مسئولان کشورهای عربی، اسلامی و طرف‌های بین‌المللی ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

کد N996173

وبگردی