آفتاب

لیبرال‌های لیبی نیز طرح سازمان ملل را رد کردند/ کشته شدن 5 تن در حمله داعش به بنغازی

لیبرال‌های لیبی نیز طرح سازمان ملل را رد کردند/ کشته شدن 5 تن در حمله داعش به بنغازی

پس از جناح‌های اسلام‌گرا، گروه‌های لیبرال لیبی نیز مخالفت خود را با طرح پیشنهادی سازمان ملل اعلام کردند تا این طرح پیش از اجرا ناکام بماند. همزمان گروه تروریستی داعش به شهر بنغازی حمله کرد که این حمله به کشته شدن پنج تن از جمله چند کودک انجامید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، پارلمان طبرق لیبی که از منظر بین المللی به رسمیت شناخته شده، مخالفت خود را با پیشنهاد ارائه شده از سوی سازمان ملل جهت تشکیل دولت وحدت ملی و تقسیم قدرت با اسلام گرایان اعلام کرد.

عیسی العریبی، نماینده پارلمان طبرق در پی جلسه روز دوشنبه این پارلمان اعلام کرد که آنها خواهان بازگشت به پیش نویس چهارم توافقنامه‌ای است که تمامی طرف‌ها به شکل اولیه آن را امضا کردند.

فراج ابوهاشم، سخنگوی پارلمان طبرق نیز اعلام کرد که این پارلمان هرگز توافق‌نامه تشکیل دولت وحدت ملی را امضا نخواهد کرد به این دلیل که سازمان ملل اصلاحاتی را که اسلام گرایان خواهان آن بودند در توافق نامه مذکور اعمال کرده است.

اخیرا پس از چند دور مذاکره میان طرف‌های لیبیایی با نظارت سازمان ملل اسامی اعضای دولت وحدت ملی در لیبی اعلام شد. کنگره ملی منحل شده لیبی، نماینده جناح‌های اسلامگرا نیز با این دولت مخالفت کرد.

شهر بنغازی اخیرا صحنه تظاهرات علیه توافقنامه صلح بود.

تروریست‌های داعش که کنترل برخی مناطق در لیبی را در دست دارند روز گذشته منطقه اللیثی در شهر بنغازی را گلوله‌اران کردند که موجب کشته شدن پنج تن از جمله چند کودک و زخمی شدن سه تن دیگر شد.

حمله داعش به شهر بنغازی در حالی صورت گرفته که شبه نظامیان مسلح و بیشتر اسلام‌گرای این کشور از زمان سرنگونی نظام معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی کنترل مناطق زیادی در این کشور را در دست گرفته و جناح‌های مختلف همواره با هم درگیر هستند.

انتهای پیام

کد N996090

وبگردی