آفتاب
یک مداح اهل‌بیت:

شعور حسینی نباید تحت تاثیر شور قرار گیرد

شعور حسینی نباید تحت تاثیر شور قرار گیرد

یک مداح اهل‌بیت گفت: امروز دو گروه برای امام حسین (ع) عزاداری می کنند؛ گروهی که علم اهل‌بیت(ع) را به‌دست گرفته و در سایه آن گام برمی‌دارند و این علم را برپا داشته‌اند و گروه دوم کسانی که از علم اهل‌بیت(ع) بالا می‌روند و شعارشان هم یاحسین است.

ولی‌الله کلامی در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان با بیان این‌که «تنها تمایز این دو گروه در نحوه عملکردن به دین است» اظهار کرد: مراسم عزاداری که برای سیدالشهدا(ع) برگزار می‌شود باید عزت‌محور و در شأن اهل‌بیت(ع) باشد. طبق سفارش امام صادق(ع) در برپایی مراسم عزا نباید کاری انجام دهیم که اهل‌بیت (ع) به مردم ضعیف معرفی شوند که این یک تهدید جدی در این حوزه محسوب می‌شود.

وی افزود: مراسم عزا باید طوری باشد که شعور تحت‌الشعاع شور مراسم قرار نگیرد؛ این در حالی است که دقت کافی باید در نحوه انتخاب شعر و نحوه مداحی صورت گیرد که متاسفانه امروزه استفاده از آهنگ‌های مبتذل و اشعار احساسی موجب ضربه زدن به اصالت عزاداری شده است.

وی یادآور شد: امروز جوان باید آگاه باشد و آگاهانه وارد این مسیر شود؛ نباید بدون داشتن معلم و راهنما وارد این حوزه شوند؛ چراکه از سوی مقام معظم رهبری تاکید فراوان نسبت به گزینش اشعار و تبیین صحیح این واقعه شده است که باید مطیع باشیم و در غیر این صورت خارج از چارچوب عمل کرده‌ایم.

این مداح اهل بیت خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر پیام و تابلو قیام سیدالشهداست و باید این پیام اصل بنای مراسم عزاداری قرار گیرد و به عموم منتقل شود و جوانان با آگاهی کامل در مراسم عزاداری شرکت کنند و به خطوط کاملا آگاه باشند؛ چراکه امروز به دلیل جریاناتی که در منطقه وجود دارد داعش معرف اسلام شده است و باید مراقب باشیم از اصل قیام امام حسین (ع) خارج نشویم.

انتهای پیام

کد N995716

وبگردی