آفتاب
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

سوگواری دریچه‌ای برای ورود به عرصه مبارزه با ظلم است

سوگواری دریچه‌ای برای ورود به عرصه مبارزه با ظلم است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: هیئت‌های مذهبی فضیلت‌های فراموش شده مکتب حسینی را احیاءکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام کاظم لطفیان در نشست برنامه‌ریزی شورای هیئت‌های مذهبی و مداحان بشرویه، هیئت‌های مذهبی را بزرگ‌ترین نماد اجتماعی کشور دانست و ادامه داد: فلسفه وجودی هیئت‌های مذهبی‌ تعظیم شعائر مذهبی و الگوسازی بر اساس باورهای دینی، دین‌داری و حق‌باوری است.

وی با اشاره به این‌که «هر هیئت مذهبی یک مجتمع فرهنگی بزرگ برای تعمیم فرمول‌های مکتب اهل بیت(ع) است»، افزود: آن‌چه که امروز از این هیئت‌های مذهبی انتظار می‌رود، تحکیم باورهای اعتقادی قشر جوان و نوجوان، تبلیغ و ترویج احکام شریعت و تهذیب اخلاق است.

وی با اشاره به برخی آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: متأسفانه در سطح کشور با شیوع بیماری‌های روانی از جمله غیبت، تهمت، افترا، دو روئی و دروغگویی که شایسته جامعه اسلامی نیست، کانون خانواده اسلامی نشانه گرفته شده و به همین خاطر ضریب طلاق افزایش یافته است. وجود پایگاه‌های عظیم فرهنگی و مذهبی و ظرفیت هیئت‌های مذهبی می‌تواند نقش مؤثری در بالا بردن فرهنگ الگوپذیری زندگی خانواده‌های اصیل اسلامی را داشته باشند و تلاش بیشتری را در این راستا می‌طلبد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: اگر عیار دین‌داری خراسان جنوبی بالاست، به خاطر تقید بسیار خوب مردم این استان و به خصوص مردم مومن و ولایت‌مدار بشرویه در انجام مراسم‌ و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و حفظ حجاب و عفاف آن‌هاست.

وی افزود: نباید از بروز برخی ناهنجاری‌های اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی که دامنگیر قشر جوان و نوجوان و خانواده‌های اسلامی می‌شود، غافل شد.

وی به وقایع عاشورای حسینی اشاره کرد و گفت: حادثه عاشورا سرچشمه حقیقت است و رسیدن به عدالت یکی از اهداف قیام اباعبدالله الحسین(ع) بوده و این ایام، بزرگ‌ترین رویداد در تاریخ جهان بشریت است.

لطفیان افزود: لازم است هیئت‌های مذهبی به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا عزاداران و پیروان مکتب حماسه حسینی را در فضای عاشورا قرار داده و فضیلت‌های فراموش شده مکتب حسینی را احیاءکنند.

وی با اشاره به برنامه‌های سوگواری و عزاداری ایام محرم و صفر گفت: سوگواری دریچه‌ای برای ورود به عرصه مبارزه با ظلم، جهل و گمراهی است؛ بنابراین نباید در مراسم‌ به گونه‌ای رفتار شود که موجب بی‌حرمتی به اصل عزای حسینی شود.

وی با توجه به حوادث تلخ و ناگواری که در کشورهای منطقه رخ می‌دهد، خاطرنشان کرد: اتفاقات ناگوار در کشورهای اسلامی از جمله یمن، سوریه، عراق و افغانستان و حادثه بسیار ناگوار و جان‌گداز منا در عربستان نتیجه جهل و گمراهی حکام مزدوری است که تربیت کننده گروهای افراطی تکفیری و داعشی هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی مسئولان هیئت‌های مذهبی را به ترویج فرهنگ دینداری و فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و بینش سیاسی دعوت کرد و گفت: هیئت‌های مذهبی و منابر باید به دنبال بصیرت سیاسی و اجتماعی برمبنای اصول کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی عمل کنند و سیاست زده نشوند.

وی، هیئت‌های مذهبی خراسان جنوبی را از بهترین و سالم‌ترین هیئت‌های مذهبی کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: در سطح خراسان جنوبی هیئت‌های مذهبی از آسیب‌های عزاداری و مداحی به دور هستند.

انتهای پیام

کد N995689

وبگردی