آفتاب

گزارش ایندیپندنت از مصرف بالای الکل، موادمخدر و روابط جنسی نامشروع در جامعه عربستان

گزارش ایندیپندنت از مصرف بالای الکل، موادمخدر و روابط جنسی نامشروع در جامعه عربستان

یک انگلیسی ساکن عربستان فاش کرد که جوانان سعودی به شدت به مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر علاقه دارند و به پارتی‌های آنچنانی می‌روند که پلیس عربستان چشم خود را به روی آنها بسته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، این اظهارات چند روز پس از آن منتشر شد که مقام‌های سعودی "کارل آندری"، شهروند مسن انگلیسی را به 350 ضربه شلاق محکوم کرد. جرم وی داشتن 12 بطری شراب خانگی بوده است.

یک منبع انگلیسی که خواست نامش فاش نشود، به ساندی میرر گفت که سعودی‌های وابسته به طبقات بالای جامعه تفسیر سختگیرانه از قوانین شریعت را به استهزاء می‌گیرند و با استفاده از اپلیکیشن‌هایی همانند "تیندر" به باند فحشاء، حشیش و بازار سیاه داروهای سقط جنین و الکل درصد بالا وصل می‌شوند.

وی گفت: عربستان سعودی با ارائه تصویر تندرو و خالصانه مذهبی به جهان می‌بالد، اما در زیر این چهره همه چیز به قیمت در دسترس است و مردم در یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان که پول اصلا مساله‌ای نیست، چشم خود را به روی این مسائل می‌بندند. مشروبات الکلی 99 درصد که در داخل بسیار از جوامع غربی از پوره سیب‌زمینی گرفته می‌شود، آزادانه در تمام شهرهای مهم عربستان فروخته می‌شود.

وی گفت که این الکل تنها به قیمت "چند پوند" در بطری‌های پلاستیکی آب در شهرهای مهم عربستان فروخته می‌شود و افسران پلیس که به گفته وی ماهانه تنها 700 پوند دریافت می‌کنند، از رشوه استقبال می‌کنند.

این منبع آگاه تاکید کرد: پارتی‌ها در اینجا بسیار فراتر از استانداردهای غربی است و اکثرا در این میهمانی‌ها سکس صورت می‌گیرد.

وی می‌گوید که اکثر جوانان سعودی از ماده مخدر "کاپتاگون" استفاده می‌کنند؛ آمفتامینی که شبه‌نظامیان داعش برای بیدار ماندن به کار می‌برند و زمانی که سرخوش می‌شوند و سوار خودروهایشان هستند، دست به کارهای خطرناکی می‌زنند.

این افشاگری پس از آن انجام شد که بیش از 210 هزار تن با امضای طوماری اینترنتی از دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس خواستند تا مانع شلاق در ملاءعام کارل اندری شود. طبق این طومار که توسط پسر کارل اندری تنظیم شده، این شهروند 74 ساله سه بار با بیماری سرطان مقابله کرده و از آسم رنج می‌برد و احتمالا از این مجازات جان سالم به در نمی‌برد. پسر کارل می‌گوید که دولت انگلیس این تضمین را از مقام‌های سعودی گرفته است که پدرش شلاق نخورد.

انتهای پیام

کد N995638

وبگردی