آفتاب

دیدار وزیر خارجه کویت با مسئول ائتلاف بین‌المللی علیه داعش

دیدار وزیر خارجه کویت با مسئول ائتلاف بین‌المللی علیه داعش

«صباح خالد الحمد الصباح» وزیر خارجه کویت امروز دوشنبه با «جان آلن» مسئول ائتلاف بین‌المللی علیه داعش به رهبری آمریکا دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه «النشره»، «صباح خالد الحمد الصباح» وزیر خارجه کویت امروز دوشنبه با «جان آلن» مسئول ائتلاف بین المللی علیه داعش به رهبری آمریکا دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه کویت که کشورش جزو حامیان مالی تروریست های تکفیری داعش در سوریه هستند، در این دیدار مدعی شد: کویت موضعی اصولی در قبال تروریست ها دارد و آن هم مسأله لزوم مبارزه با آنهاست.

وی همچنین ضمن نادیده گرفتن ناکارآمدی ائتلاف بین المللی علیه داعش به رهبری آمریکا، تصریح کرد: همچنان خود را به حمایت از ائتلاف بین المللی علیه داعش ملزم می دانیم.

از سوی دیگر، جان آلن در راستای تلاش برای مثبت جلوه دادن عملیات نظامی ائتلاف بین المللی ضد داعش در سوریه و عراق، مدعی شد: حملات دو ساله اخیر در این دو کشور دستاوردهای خوبی داشته است. اظهارات مسئول ائتلاف بین المللی علیه داعش در حالی مطرح می شود که بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان منطقه ای معتقدند همزمان با آغاز کار ائتلاف، تروریست های داعش قدرت بیشتری پیدا کردند و مسیر پیشروی آنها تا حدود زیادی تسهیل شده است.

در طول دو سال از حملات نمایشی ائتلاف به سوریه، چند مرتبه رؤیت شد که هواپیماهای آمریکایی اقدام به ارسال تجهیزات نظامی برای تکفیریها می کنند. از سوی دیگر، برخی معتقدند میزان خسارت هایی که در طول دو هفته توسط جنگنده های روسی به داعش در سوریه وارد شد، از آنچه که طی دو سال از حملات آمریکا و همپیمانان آن محقق شد، بسیار فراتر می رود.

کد N995637

وبگردی