آفتاب

نخست‌وزیر ژاپن نیروگاه شماره یک فوکوشیما را از رده خارج خواهد کرد

نخست‌وزیر ژاپن نیروگاه شماره یک فوکوشیما را از رده خارج خواهد کرد

نخست‌وزیر ژاپن روز دوشنبه متعهد شد تا دولت مرکزی طرح‌های مرتبط با از رده خارج کردن نیروگاه هسته‌ای شماره یک فوکوشیما را به کار اندازد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه ژاپن‌تایمز، شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن در دیدار از شهر اوکوما که مجموعه شرکت نیروی برق توکیو که اکنون از کار افتاده است در آن قرار دارد، گفت: سعی خواهد کرد تا از پیشرفت روند بازسازی اطمینان حاصل کند.

به دنبلا بحران هسته‌ای ماه مارس سال 2011 تمامی ساکنان این منطقه تخلیه شدند. هم‌چنین شینزو آبه ازشهر ناراها که در دستور تخلیه آن در اوایل ماه سپتامبر سال جاری برداشته شده بود دیدار کرد.

آبه در دیدار با ساکنان این منطقه گفت: کابینه‌اش با استاندار این شهر برای حمایت لازم در مورد بهبود وضعیت زندگی همکاری می‌کند.

در همین حال، ژاپن هفته گذشته دومین راکتور هسته‌ای در جزیره کیوشیو در جنوب غربی ژاپن را دوباره راه‌اندازی کرد. پس از فاجعه هسته‌ای فوکوشیما در سال 2011 همه راکتورهای هسته‌ای ژاپن خاموش شدند.

راکتور شماره یک سندای نیز دو ماه پیش راه‌اندازی شده بود. مقامات نظامی هسته‌ای ژاپن به بررسی فهرست راه‌اندازی احتمالی نیروگاه‌های هسته‌ای این کشور می‌پردازند.

راکتور شماره یک سندای در ماه اوت راه‌اندازی شد و در ماه سپتامبر به عملکرد تجاری رسید.

انتهای پیام

کد N995532

وبگردی