آفتاب

ترکیه به دنبال دریافت کمک مالی بیشتر اتحادیه اروپا درباره بحران مهاجران

ترکیه به دنبال دریافت کمک مالی بیشتر اتحادیه اروپا درباره بحران مهاجران

نخست‌وزیر ترکیه امروز (دوشنبه) گفت، اتحادیه اروپا باید برای مقابله با بحران مهاجرت منابع مالی بیشتری را به ترکیه اختصاص دهد و میزان آن هم هر سال مورد بازنگری قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، رهبران اتحادیه اروپا هفته گذشته در جریان نشست بروکسل اعلام کردند که روی "طرح اقدام" مهاجران با ترکیه به توافق رسیده‌اند و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفت که اختصاص مبلغ سه میلیارد یورو (سه میلیارد و 400 میلیون دلار) مورد بحث قرار گرفت.

اما احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه یک روز پس از دیدار با مرکل در استانبول گفت که اعتباری بیشتری باید علاوه بر اعتبار اولیه برای ترکیه در نظر گرفته شود.

وی افزود: بحث سه میلیارد یورو پیشنهادی دیگر مطرح نیست چرا که ما گفته‌ایم که آن را نمی‌پذیریم. با توجه به منابع جدید، ما درباره سه میلیارد یورو افزایش در مرحله اول سخن می‌گوییم. اما نمی‌خواهیم که آن ثابت بماند چرا که نیازها ممکن است افزایش یابد و ارزیابی آن باید به صورت سالیانه انجام شود.

صدراعظم آلمان روز یکشنبه به ترکیه وعده داد که در مقابل همکاری با اتحادیه اروپا برای مقابله با موج گسترده مهاجران و پذیرفتن افرادی که از سوی این اتحادیه رد شده‌اند، برای سرعت گرفتن روند پیوستن به اتحادیه اروپا حمایت شود.

انتهای پیام

کد N995529

وبگردی