آفتاب

اولین نشست کمیسیون مشترک ایران و 1+5 پایان یافت

اولین نشست کمیسیون مشترک ایران و 1+5 پایان یافت

ایرنا نوشت: نخستین نشست کمیسیون مشترک ایران و 1+5 که ساعت 11 و 15دقیقه به وقت محلی - 9 و 45 دقیقه به وقت تهران - آغاز شده بود پس از حدود 90 دقیقه به کار خود پایان داد.


این کمیسیون در سطح معاونان وزیران خارجه ایران و 1+5 تشکیل شد و دستور کار آن « اعلام تشکیل کمیسیون، مرور آخرین تحولات برجام، مرور نحوه اجرای تعهدات طرفین در فاصله روز تصویب و روز اجرایی شدن » بود.
با این حال نشست های کارشناسی در موضوعات مختلف از بعداز ظهر امروز ادامه خواهند داشت.
تیم کارشناسی و فنی ایران از روز شنبه در وین در حال مذاکره است. عراقچی گفت در صورت لزوم کارشناسان تا اخر هفته در وین خواهند ماند.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام و معاون امور حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه درباره نخستین نشست کمیسیون مشترک( برنامه جامع اقدام مشترک) برجام ایران و 1+5 گفت:هدف ما اولا تشکیل این کمیسون مشترک و ثانیا اعلام شروع بکار این کمیسیون مشترک است.
وی ادامه داد : بعد از آنکه مراحل طی شد و همانطور هم که در روز تصویب اعلام کردیم ،کمیسیون مشترک تشکل جلسه می دهد و مروری بر آخرین تحولات در خصوص گام های بعدی خواهیم داشت و در آخر هم تصمیم گیری در رابطه با اسنادی که باید آماده شوند از جمله موضوع اراک و موارد دیگر که انشالله سعی می کنیم برای اجرای تعهدات هر دو طرف آماده شوند .

52310

کد N995486

وبگردی