آفتاب

وزیر کشور آلمان "پگیدا" را محکوم کرد

وزیر کشور آلمان "پگیدا" را محکوم کرد

وزیر کشور آلمان سازمان دهندگان گروه "پگیدا" را افراط گرایان راست گرایی دانست که در فکر برگزاری راهپیمایی دیگری در در درسدن هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری دویچه ووله،‌ توماس دومزیر،‌ وزیر کشور آلمان در مصاحبه ای با شبکه خبری ARD گفت: پگیدا به دنبال این است که پناهجویان را مجرم جلوه دهد و تمام سیاستمدارانی را که از مهاجران حمایت می کنند،‌ به خیانت و توطئه متهم کند و گناهکار جلوه دهد.

وی همچنین حمله به "هنریته رکر"، کاندیدای پست شهرداری کلن به وسیله چاقو و جراحت شدید وی را محکوم کرد و با اشاره به سه برابر شدن حمله به پناهجویان از سال گذشته میلادی آن را اقدامی ترسناک خواند و به مردم تاکید کرد تا از پگیدا حمایت نکنند.

وی گفت: انزجار باعث بروز چنین رخدادهایی می شود. از چنین افراد و گروه‌هایی باید دوری کرد. این افراد شایعه پراکن تنها به دنبال دامن زدن به درگیری ها،‌ خشونت و انزجار هستند و مردم باید از این مساله آگاه باشند.

این اظهارنظر از سوی وزیر کشور آلمان درحالی مطرح شد که پگیدا به دنبال برگزاری راهپیمایی دیگری در عصر امروز (دوشنبه) در درسدن است تا نخستین سال تاسیس خود را جشن بگیرد.

وزیر کشور آلمان همچنین نسبت به خطر نفوذ و تاثیر سلفی‌ها در آلمان هشدار داد و اعلام کرد،‌ این گروه به دنبال دستیابی به آوارگان تازه وارد هستند. این یک نگرانی جدی است. ما باید از تحت تاثیر قرار گرفتن جوانان و نفوذ این گروه ها در میان جوانان مهاجر و پناهجو جلوگیری کنیم و به آنها بیشتر اهمیت دهیم.

دومزیر همچنین در ادامه مصاحبه خود گفت: در آلمان جایی برای خشونت، انزجار و درگیری وجود ندارد.

انتهای پیام

کد N995469

وبگردی