آفتاب

فابیوس: براساس مستندات درباره ایران قضاوت می‌کنیم

فابیوس: براساس مستندات درباره ایران قضاوت می‌کنیم

وزیر امور خارجه فرانسه گفت: براساس مستندات درباره ایران قضاوت می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه در یک سخنرانی در مجلس سنای این کشور درباره سیاست خارجی فرانسه و مسایل روز جهانی شامل، سوریه، اوکراین، عملکرد روسیه در اوکراین، نقش شورای امنیت سازمان ملل در سوریه و برنامه هسته‌ای ایران صحبت کرد.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه فرانسه، فابیوس در سخنرانی خود با تکیه بر ادعای بی‌اساس غرب و آمریکا علیه فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان، به توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 اشاره کرد و گفت که با توافق موافقیم، اما توافقی که به گونه‌ای مطمئن، یعنی قابل راستی‌آزمایی، امکان دستیابی ایران به سلاح‌ هسته‌ای را از بین ببرد.

وی تاکید کرد: ما بر اساس مستندات قضاوت خواهیم کرد، به خصوص برای آن‌که بدانیم آیا ایران در عمل و به شکلی مثبت در مورد سه موضوع ایفای نقش می‌کند یا نه؛ اقدام برای آشتی در عراق که توسط العبادی، نخست وزیر به پیش برده می‌شود، برون‌رفت از بن‌بست نهادها در لبنان، حمایت از تلاش‌های استفان دی‌میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه برای اجرای بیانیه ژنو در سال 2012.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که مقامات ایران همواره تاکید می‌کنند برنامه هسته‌ای این کشور ماهیت کاملا صلح‌آمیز دارد و تسلیحات هسته‌ای هیچ‌گاه در دکترین دفاعی ایران جایگاهی ندارد.

توافق هسته‌ای ایران وگروه 1+5 روز یک‌شنبه 26 مهرماه، با گذشت 90 روز از زمانی‌که شورای امنیت سازمان ملل با تصویب قطعنامه‌ای توافق را مورد تایید قرار داد وارد مرحله اجرا شد. باراک اوباما رییس جمهور آمریکا و اتحادیه اروپا هر یک به‌طور جداگانه دستور لغو تحریم‌های ایران را صادر کردند.

ایران نیز قرار است به زودی اقدامات مرتبط هسته‌ای خود را بر اساس برجام اجرایی کند.

انتهای پیام

کد N995182

وبگردی