آفتاب

تحصن خبرنگاران فلسطینی علیه تجاوزات اشغالگران

تحصن خبرنگاران فلسطینی علیه تجاوزات اشغالگران

جمعی از روزنامه‌نگاران فلسطینی با تحصن در مقابل ساختمان اصلی رادیو و تلویزیون فلسطین، اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونسیتی به طور عامدانه آنها را حین پوشش حوادث اخیر قدس و کرانه باختری هدف قرار داده‌ است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه السفیر چاپ لبنان، عبد الناصر النجار، رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران فلسطین در جمع تحصن‌کنندگان مقابل مقر رسمی رادیو و تلویزیون اعلام کرد: تاکنون 60 روزنامه نگار فلسطینی حین پوشش خبری مورد هدف سربازان صهیونیستی قرار گرفته و زخمی شده‌اند که حال پنج تن از آنان وخیم است.

در این تحصن که از سوی اتحادیه روزنامه‌نگاران فلسطین ترتیب داده شده بود، برخی از شرکت‌کنندگان پلاکاردهایی در محکومیت اقدامات ارتش اسرائیل در دست داشتند و تاکید کردند: مراکز مربوطه پرونده‌ای از این جرائم تل‌آویو برای ارائه به دادگاه کیفری بین‌المللی آماده کرده‌اند.

النجار تاکید کرد: از زمان اشغال فلسطین در سال 1967 تا امروز شرایط کار برای روزنامه نگاران فسطینی بسیار خطرناک، پیچیده و دشوار است.

طبق آماری که این اتحادیه ارائه کرده تنها در جریان حمله تابستان سال گذشته رژیم صهیونیستی به غزه، 17 روزنامه‌نگار فلسطینی به شهادت رسیدند.

انتهای پیام

کد N995170

وبگردی