آفتاب

راهپیمایی گسترده حامیان فلسطین در نیویورک و شیکاگو

راهپیمایی گسترده حامیان فلسطین در نیویورک و شیکاگو

راهپیمایی‌های گسترده‌ای توسط حامیان فلسطین در اعتراض به خشونتهای اخیر رژیم صهیونیستی در نیویورک و شیکاگو برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس گزارش شبکه‌های اجتماعی، روز گذشته نزدیک به 2000 فعال سیاسی و حقوق بشری در نیویورک در حمایت از فلسطینیان با سر دادن شعار "فلسطین آزاد شود" و در دست داشتن پرچم بزرگ فلسطین به خیابانها آمدند.

جنبش فلسطینی NY4 در پیامی در صفحه فیس بوک همزمان با برگزاری این راهپیمایی نوشت: ما در برابر سرکوب صهیونیستها و ایدولوژی صهیونیسم می‌ایستیم. آنها بر اساس این ایدئولوژی مرگ اسراییلی ها را بیشتر از مرگ فلسطینیان با اهمیت تر جلوه می دهند، در صورتیکه تعداد کشته شدگان فلسطینی بیشتر است.

همچنین جنبش ائتلاف برای فلسطین همزمان با برگزاری راهپیمایی نیویورک، تظاهراتی با حضور هزاران معترض علیه خشونتهای اسراییل در شیکاگو برگزار کرد.

ظرف چند هفته اخیر تنش‌ها به دلیل اصرار تندروهای صهیونیستی برای ادامه یورش‌ها به مسجد الاقصی که با حمایت نیروهای پلیس این رژیم صورت می‌گیرد، شدیدتر شده است. طبق گفته وزارت بهداشت فلسطین، ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز ماه اکتبر جاری 41 فلسطینی از جمله هفت کودک و یک مادر را در کرانه باختری و نوار غزه به شهادت رسانده است.

انتهای پیام

کد N995063

وبگردی