آفتاب
/اخبار عراق/

تداوم پیشروی‌های ارتش عراق در الانبار و صلاح‌الدین/ آغاز قریب‌الوقوع عملیات آزادسازی موصل

تداوم پیشروی‌های ارتش عراق در الانبار و صلاح‌الدین/ آغاز قریب‌الوقوع عملیات آزادسازی موصل

همزمان با ادامه پیشروی نیروهای ارتش عراق در استان الانبار، وزیر دفاع این کشور اعلام کرد که طی روزهای آینده عملیات آزادسازی موصل نیز آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، هادی رزیج، رئیس پلیس الانبار اعلام کرد که نیروهای امنیتی توانستند به داخل شهر رمادی، مرکز این استان نفوذ کرده و انبارهای مواد غذایی را آزاد کرده و به 500 متری ساختمان دولتی در مرکز رمادی رسیدند و در حال حاضر نیز مشغول عملیات پاکسازی در منطقه "الحوز" در مرکز شهر رمادی هستند.

راجع برکات العیساوی، عضو شورای استانداری الانبار نیز اعلام کرد که نیروهای مشترک عراقی و عشایر الانبار در حال حاضر نزدیک به 500 تا 600 داعشی را در داخل شهر رمادی و مناطق اطراف آن محاصره کرده‌اند بیشتر این افراد مسلح تابعیت عراقی دارند چراکه تعداد زیادی از رهبران و اعضای خارجی داعش به سوریه فرار کرده‌اند.

نیروهای عراقی که اخیراً عملیات گسترده‌ای را برای آزادسازی کامل استان الانبار و صلاح‌الدین آغاز کرده‌اند به پیشروی‌های خوبی در این دو استان دست یافتند. در حال حاضر حدود 60 هزار نیرو وارد درگیری‌های شدید با داعش در محور شمالی و غربی کشور شده‌اند.

پیشروی‌های ارتش در غرب الانبار و کشته شدن ده‌ها داعشی

همچنین وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که 65 داعشی از جمله 11 رهبر این گروه در حمله موشکی که چهار پایگاه داعش در غرب الانبار را هدف قرار داد، کشته شدند.

در این بیانیه آمده است که نیروهای داعش به همراه سه خودروی زرهی حامل مواد منفجره در حال آمدن از سوریه به سمت شهرستان «راوه» بودند که هدف حمله موشکی قرار گرفتند.

دستگاه مبارزه با تروریسم عراق نیز اعلام کرد که نیروهای عراقی در ادامه پیشروی خود در استان الانبار منطقه «البوریشه» در شمال رمادی را آزاد کردند و خسارت‌های سنگینی را به داعش وارد کردند.

در حال حاضر نیروهای مبارزه با تروریسم تمامی خطوط امدادی داعش را از محور شمالی از رمادی قطع کردند.

وزیر دفاع: آزادی رمادی نزدیک است

در همین راستا خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق به الشرق‌الاوسط اعلام کرد: پاکسازی استان الانبار براساس برنامه و جدول زمانی مشخص پیش می‌رود و به زودی شهر رمادی را آزاد می‌کنیم.

وی گفت: طی ساعات آتی محاصره شهر رمادی به طور کامل انجام خواهد شد و نیروهای امنیتی و عشایر برای آزادسازی رمادی روحیه بالایی دارند.

العبیدی در دیدار با جان کوبیش، نماینده سازمان ملل در عراق گفت: طی روزهای آینده عملیات گسترده‌ای را برای آزادسازی شهر "حویجه" و "موصل" آغاز خواهیم کرد چراکه بیشتر آوارگان این شهر از سوءخدمات در بخش اداری، بهداشت و آموزش رنج می‌برند.

وی تاکید کرد: مساله مهم در آزادسازی این شهرها حفظ زیرساخت‌های شهر و عدم افتادن در دام خسارت‌های توجیه نشدنی است.

نیروهای عراقی که عملیات گسترده خود را به طور همزمان در صلاح‌الدین و الانبار ادامه می‌دهند طی عملیات خود یکی از فرماندهان نظامی داعش در روستای "الحوریه" واقع در شمال تکریت را از پای درآوردند.

همچنین «غزوان الداودی»، عضو شورای استانداری نینوا اعلام کرد که مقدمات برای آغاز عملیات موصل فراهم شده است. فرماندهی عملیات مخمور و نیروهای ائتلاف، نیروهای عراقی و عشایر موصل در این استان عملیات خود را به طور مستقیم در شهرستان مخمور آغاز کرده‌اند.

وی اعلام کرد که عملیات آزادسازی موصل و بقیه مناطق استان نینوا پس از رسیدن نیروهای عراقی به ورودی‌های جنوب موصل آغاز می‌شود.

این مسوول عراقی تاکید کرد که عملیات هوایی برای آزادسازی موصل از سوی ائتلاف ضدداعش آغاز شده است. این حملات گسترده موجب تضعیف داعش شده است به طوری که شاهد فروپاشی اعضای این گروه هستیم و تعداد زیادی از آنها خود را تسلیم پیشمرگ‌ها کرده‌اند.

یک مسوول کرد در استان نینوا نیز اعلام کرد که ده‌ها فرد مسلح عضو داعش از موصل به خاک سوریه گریختند.

با کنترل نیروهای عراقی بر استان الانبار و صلاح‌الدین و پس از آن پاکسازی شهر موصل که مرکز اصلی فعالیت‌های داعش در عراق است، صفحه این گروه تروریستی به طور کامل در عراق بسته خواهد شد.

انتهای پیام

کد N995051

وبگردی