آفتاب
علی‌رغم اطلاع از مثبت شدن تست دوپینگ

چرا تیرانداز دوپینگی ایران به مسابقات‌ ارتش‌های جهان اعزام شد؟

چرا تیرانداز دوپینگی ایران به مسابقات‌ ارتش‌های جهان اعزام شد؟

در شرایطی که نایب رییس فدراسیون تیراندازی از دوپینگی بودن تیرانداز اعزامی به مسابقات‌ ارتش‌های جهان اظهار بی‌اطلاعی می‌کند، سخنگوی ستاد ملی مبارزه دوپینگ تاکید دارد که نزدیک به یک ماه قبل دوپینگی بودن این تیرانداز را به فدراسیون اعلام کرده بودیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روز یکشنبه با اعلام ستاد ملی مبارزه دوپینگ یکی از بازیکنان تیراندازی که دوپینگش محرز شده بود به مدت چهار سال از حضور در ر‌قا‌بت‌های تیراندازی محروم شد. در جلسه شورای صدور رای برای این ورزشکار تیرانداز مرد در رشته تفنگ تشکیل شده بود وی به دلیل مصرف ماده پروپرانول که نوعی داروی دوپینگی است به مدت چهار سال از ر‌قا‌بت‌های داخلی و خارجی محروم شد.

این در شرایطی است که از چهارم تا هشتم شهریور ماه مسابقات قهرمانی تیراندازی کشور در دو رشته تپانچه و تفنگ برگزار شد و تست دوپینگ از این ورزشکار در این ر‌قا‌بت‌ها گرفته شد، اما با این حال این ورزشکار از تاریخ 13 تا 18 مهر در ر‌قا‌بت‌های ارتش‌های جهان (سیزم) نیز شرکت کرد. حال این سوال پیش می‌آید که فدراسیون تیراندازی که از دوپینگی بودن این ورزشکار خبر داشته است چرا او را به مسابقات اعزام کرده است.

سردار رفیعی‌نیا، نایب رییس فدراسیون تیراندازی در خصوص وضعیت این بازیکن، گفت: قبل از این اعلام شده بود که این ورزشکار در رشته اهداف پروازی است که باید آن را اصلاح کنم این تیرانداز در رشته تفنگ مسابقه می‌داده است. اگر ما از دوپینگ این ورزشکار اطلاع داشتیم از حضور او در مسابقات ارتش‌های جهان ممانعت به عمل می‌آوردیم. این تیرانداز تفنگ در سطح کشوری تیراندازی می‌کرده است. مسئولان اعزام کننده به ر‌قا‌بت‌های سیزم اطلاع نداشتند که این ورزشکار دوپینگی است، زیرا خود من شخصا اجازه نمی‌دادم که این ورزشکار در بازی‌های ارتش‌های جهان شرکت کند، زیرا این مساله دور از جوانمردی است.

وی در ادامه خاطر‌نشان کرد: ما برای حفظ حیثیت کشور هیچ‌گاه ورزشکار دوپینگی را به مسابقات اعزام نمی‌کنیم. من خودم رییس هیات تیراندازی نیروهای مسلح هستم و با تیم‌ ارتش‌های ایران به کره جنوبی رفته بودم. این تیرانداز کشورمان در این ر‌قا‌بت‌ها هیچ مدالی نگرفت و عملکرد خوبی هم نداشت.

صحبت‌های نایب رییس فدراسیون تیراندازی در حالی است که دکتر رامین طباطبایی، سخنگوی ستاد ملی مبارزه دوپینگ به خبرنگار ایسنا، اظها‌رکرد: ما قبل از این که ورزشکار به مسابقات ارتش های جهان برود گفته بودیم که این ورزشکار حق حضور در این مسابقات را ندارد و آن را به فدراسیون اعلام کرده بودیم، اما نمی دانم که چرا ورزشکار به بازی‌های ارتش‌های جهان اعزام شده است.

انتها‌ی‌ پیا‌م

کد N994961

وبگردی