آفتاب

انصارالله یمن: به حل سیاسی بحران پایبندیم، عربستان کارشکنی می‌کند

انصارالله یمن: به حل سیاسی بحران پایبندیم، عربستان کارشکنی می‌کند

سخنگوی جنبش مردمی انصارالله یمن تاکید کرد که این جنبش به راه‌حل سیاسی برای خروج کشور از بحران پایبند است اما عربستان در این مسیر کارشکنی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری المسله عراق، محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش مردمی انصارالله یمن در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با تاکید بر اینکه جنبش انصارالله برای ادامه رایزنی‌ها با جامعه جهانی به مسقط باز خواهد گشت، از طرف مقابل خواست مسئولیت‌های خود را در این زمینه بپذیرد.

عبدالسلام با اشاره به اینکه عربستان در مسیر راه‌حل سیاسی کارشکنی می‌کند، گفت: انصارالله به گفت‌وگوی سیاسی برای خروج از بحران پایبند است.

وی با اشاره به اینکه نیروهای یمنی با دشمن هر کجا که باشند چه در عربستان چه غیر از آن، مقابله خواهد کرد، اظهار داشت: روند نظامی هیچ ارتباطی به روند سیاسی ندارد و کار در هر دو جبهه با قوت پیگیری می‌شود.

از سوی دیگر راجح باری، سخنگوی دولت مستعفی یمن اعلام کرد که نمایندگان دولت در گفت‌وگو با انصارالله و طرفداران علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن با نظارت سازمان ملل شرکت خواهد کرد.

باری اظهار داشت: تصمیم برای حضور در مذاکرات اتخاذ شده است.

این در حالی است که عربستان همچنان به حملات خود علیه یمن که تاکنون هزاران شهروند غیر نظامی را کشته و زخمی کرده، ادامه می‌دهد.

عربستان با حمایت هم‌پیمانان خود از 24 مارس گذشته حملات وحشیانه‌ای را علیه مردم یمن آغاز کرده که در اثر آنها، بیشتر زیرساخت‌های یمن از بین رفته و هزاران غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند. این کشور با کمبود شدید مواد غذایی، برق، آب و دارو مواجه است.

انتهای پیام

کد N994920

وبگردی