آفتاب
در دیدار با سفرای کشورهای عربی در بغداد؛

ابراهیم جعفری: ائتلاف ضد داعش مانع همکاری ما با کشورهای دیگر نیست

ابراهیم جعفری: ائتلاف ضد داعش مانع همکاری ما با کشورهای دیگر نیست

وزیر خارجه عراق با تاکید بر اینکه ائتلاف آمریکایی ضدداعش مانع از همکاری دیگر کشورها با عراق در نبرد علیه تروریسم نیست اعلام کرد عراق در این زمینه کمک‌هایی از سوی کشورهای ایران و چین، دریافت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری المسله، ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق در دیدار با با سفرای برخی کشورهای عربی در بغداد که با هدف بررسی تحولات سیاسی و امنیتی منطقه و رویکرد عراق نسبت به حوادث جاری برگزار شد، گفت: نیروهای مسلح عراق، داوطلبان مردمی، پیشمرگ‌ها و عشایر عراق با تروریست‌های داعش در نبرد هستند و تاکنون به پیروزی‌های متعددی دست یافته‌اند و با حملات متعدد نیروهای عراقی این گروه تروریستی از بخش‌های بزرگی از مناطق تحت تصرف خود، مجبور به عقب‌نشینی شد.

جعفری با تاکید بر اینکه تمامی کشورها از سوی تروریسم تهدید شده‌اند و هیچ استثنایی وجود ندارد، رسیدگی به مساله تروریسم از طریق خشکاندن منابع مالی تروریست‌ها، جرم تلقی کردن افکار تکفیری، ممنوعیت سخنرانی‌های تحریک‌آمیز و نیز در پیش گرفتن ارزش‌های صلح و آشتی و همزیستی، گسترش امنیت و فعالیت‌های نظامی در مناطقی که هدف تروریسم قرار گرفته‌اند، را خواستار شد و اعضای ائتلاف ضدداعش را به حمایت بیشتر از عراق که در خط مقدم نبرد با گروه تروریستی داعش است، تشویق کرد.

وزیر خارجه عراق با تاکید بر اینکه ائتلاف آمریکایی ضدداعش مانع همکاری دیگر کشورهای خارج از این ائتلاف با عراق نمی‌شود، اعلام کرد عراق در زمینه مقابله با داعش کمک‌هایی از سوی ایران و چنین که عضو ائتلاف ضد داعش نیستند دریافت می‌کند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مقابله با داعش کاملاً تنها توسط نیروهای مشترک عراق انجام می‌شود، اظهار داشت: عراق از سیاست قطب‌بندی دوری می‌کند و نمی‌خواهد عامل جداسازی مناطق از یکدیگر و برخی تقسیم‌بندی‌های بین‌المللی باشد.

جعفری در ادامه تاکید کرد: موضع‌گیری عراق در قبال حوادث منطقه، عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشورهاست.

وی تکیه بر محور گفت‌وگو و راه‌حل‌های سیاسی و دورسازی منطقه از تنش‌ها و جنگ را خواستار و تاکید کرد تنش و آشوب به نفع دشمنان امت اسلامی است.

عراق در نبرد با داعش از حمایت ائتلاف آمریکایی ضدداعش برخوردار است. در این ائتلاف بیش از 60 کشور حضور دارند به تازگی عراق با کمک کشورهای سوریه، ایران و روسیه یک مرکز تبادل و هماهنگی اطلاعات برای مقابله با داعش به راه انداخته است.

انتهای پیام

کد N994850

وبگردی