آفتاب

تشدید بحران پناهجویان در منطقه بالکان

تشدید بحران پناهجویان در منطقه بالکان

در ادامه بحران پناهجویان در اروپا، تنش در منطقه بالکان که مسیر عبور مهاجران به کشورهای اروپای غربی است، افزایش یافته است.

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پی بسته شدن مرزهای مجارستان با کشورهای منطقه بالکان، بسیاری از مهاجران راه کرواسی و سپس اسلوونی را برای رسیدن به مقصد پیش گرفته‌اند. به همین دلیل تعداد مهاجران در کرواسی بسیار زیاد شده است.

کرواسی از همسایه شمالی خود، اسلوونی خواسته است که روزانه دست‌کم 5000 مهاجر را بپذیرد اما اسلوونی با رد این درخواست گفته که آمادگی پذیرش فقط نیمی از این تعداد را دارد. مخالفت اسلوونی باعث شده که تعداد مهاجران در پشت مرزهای کرواسی با صربستان افزایش یابد.

به گزارش بی‌بی‌سی به نقل از یک مقام رسمی، ممکن است در چند روز آینده ظرفیت اردوگاه‌های موقتی کرواسی کاملا پر شود. از آنجا که رهبران اتحادیه اروپا نتوانستند بر سر برنامه‌ای جهت مدیریت موج مهاجران به توافق برسند مجارستان مرزهای خود را با کرواسی نیمه شب جمعه بست. ماه گذشته مجارستان مرز خود با صربستان را نیز بست. این مرز مسیر اصلی عبور پناهجویان عازم اروپای غربی بود.

حدود 5000 پناهجو شب گذشته شب سردی را در اردوگاه موقتی «اوپاتواچ» در شرق کرواسی گذراندند. در آن سوی مرز در صربستان هم صدها پناهجو از صبح یکشنبه در 50 اتوبوس منتظرند تا وارد کرواسی شوند.

بیشتر مهاجران از افغانستان، عراق و سوریه هستند که بسیاری از آنها با پای پیاده خود را از ترکیه و بعد به یونان و کشورهای بالکان رسانده‌اند.

انتهای پیام

کد N994817

وبگردی