آفتاب

پاکستان ژنرال سابق را به عنوان مشاور جدید امنیت ملی انتخاب می‌کند

پاکستان ژنرال سابق را به عنوان مشاور جدید امنیت ملی انتخاب می‌کند

مقام‌های دولتی پاکستان اعلام کردند، اسلام آباد قصد دارد یک ژنرال سابق را به عنوان مشاور جدید امنیت ملی منصوب کند و کنترل نظامی قدرتمند بر سیاست امنیتی و مذاکرات با دولت رقیب، هند را تشدید کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از مقام‌های نظامی و دو تن از نیروهای غیرنظامی ارتش پاکستان اعلام کردند: "ناصر خان جان جوآ"، ژنرال بازنشسته ارتش پاکستان قرار است به زودی به عنوان مشاور جدید امنیت ملی این کشور منصوب شود و نواز شریف نخست وزیر این کشور را در سفرش به ایالات متحده همراهی کند. این پست که تاکنون در اختیار "سرتاج عزیز" بوده به این ژنرال بازنشسته سپرده می‌شود.

یکی از مقام‌های ارتش پاکستان در این باره گفت: فرماندهی ارتش پاکستان بر این باور است که تمایلات سرتاج عزیز درباره دولت و ارتش دچار دودستگی شده و به همین دلیل اسلام آباد تصمیم گرفته تا این ژنرال بازنشسته را به عنوان مشاور جدید امنیت ملی نصوب کنند و پس از آن سرتاج عزیز تمامی توجهات خود را به مساله امور خارجی کشور معطوف خواهد کرد.

دولت پاکستان روابط متزلزلی با ارتش قدرتمند این کشور دارد به ویژه آنکه شریف در 1999 در پی کودتایی برکنار شد و در سال 2013 بار دیگر به عنوان نخست وزیر پاکستان انتخاب شد.

در همین حال بسیاری در ارتش پاکستان به شدت نسبت به هندوستان و اقدامات این کشور در مناطق مرزی با پاکستان نگران بوده که به همین دلیل به دنبال قدرت بخشیدن ارتش در امور دولتی هستند.

انتصاب این ژنرال بازنشسته ارتش به عنوان مشاور جدید امنیت ملی پاکستان همزمان با سرد شدن روابط بین اسلام آباد و دهلی نو صورت گرفته است؛ هندوستان قرار بود مذاکراتی را در اوت انجام دهد اما پس از آن مذاکرات را لغو کرد.

یکی از مقام‌های ارتش پاکستان ادامه داد: این ژنرال بازنشسته برای انجام مذاکرات به افغانستان برود.

انتهای پیام

کد N994798

وبگردی