آفتاب
مدیر مسئول روزنامه شرق :

مداحان به توصیه علمای قم عمل کنند

مداحان به توصیه علمای قم عمل کنند

مدیر مسئول روزنامه شرق گفت: علمای قم اخیرا توصیه کرده‌اند که درمراسم عزاداری امام حسین (ع) نباید سیاسی کاری شود، مداحان باید به توصیه آنها عمل کنند.

مهدی رحمانیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ارتباط با تاکید علمای قم مبنی بر ضرورت جلوگیری از سیاسی کاری‌ در مراسم عزاداری امام حسین (ع) اظهار کرد:‌ توهین کردن به انسان‌های دیگردر هر شرایطی بد است چه برسد به این که این کار ناپسند در مراسم بزرگان مثل مراسم عزداری امام حسین (ع) صورت بگیرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد:‌مداحان باید در مدح و سنای امام حسین (ع) و یارانش مداحی کنند تا فضا برای راز و نیاز مردم معنوی‌تر شود. اگر هر شخصی دراین مراسم و در همه موقعیت‌ها کار خود را انجام دهد و به کار دیگری دخالت نکند دیگر هرج و مرج و اغتشاش رخ نمی‌دهد.

وی گفت: مداحان در چند سال اخیر با حرف‌هایی که در حوزه ی تخصصشان نیست حرمت مجلس امام حسین (ع) را تحت الشعاع قرار داده‌اند. آنها باید سعی کنند که با مدح درست باعث جذب حداکثری شوند اما این کارها و حرف‌ها تفرقه به وجود می‌آورد.

رحمانیان در پاسخ به این پرسش که چرا با مداحان هتاک از سوی دستگاه‌های نظارتی برخوردی صورت نگرفته است، تصریح کرد: این که چرا هنوز برخوردی صورت نگرفته است را باید از خود دستگاه‌های نظارتی پرسید. به تازگی دیدیم که علمای بزرگ ما مثل آیت الله مکارم، آیت‌الله سبحانی و ... توصیه‌هایی به مداحان داشتته‌اند که آنها حتما باید به آن توجه کرده و جامه عمل بپوشانند.

مدیر مسئول روزنامه شرق با اشاره به اعلام برخی مداحان مبنی بر ارائه لیستی جهت شرکت در انتخابات تصریح کرد: مداحان فراموش نکنند که همه مردم ،افراد جناحی و سیاسی و ... اگر در مجلس مدح آنان شرکت می‌کنند برای امام حسین (ع) است.فکر نکنند که آنها از خودشان طرفداردارند و می‌توانند با حاضرین مجلس مدحشان در انتخابات آتی مجلس پیروز شوند.

انتهای پیام

کد N994774

وبگردی