آفتاب
آژانس بین المللی انرژی اتمی:

نظارت شدید از تاسیسات هسته ای ایران ادامه می یابد

نظارت شدید از تاسیسات هسته ای ایران ادامه می یابد

آژانس بین المللی انرژی اتمی با اعلام ادامه نظارت شدید این نهاد بر تاسیسات هسته ای ایران، در مورد تداوم همکاری با این کشور ابراز امیدواری کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از اجرای توافق هسته ای استقبال کرد گفت از حصول تفاهم میان ایران و قدرت های جهانی خبر داد.

در این بیانیه با اشاره به پشیبانی شورای حکام آژانس، آمده که این نهاد آمادگی آن را دارد که در صورت رسیدن طرفین به توافق نهایی نقش خود را برای نظارت بر اجرای توافق از سوی ایران ایفا کند.

این بیانیه می‌افزاید: آژانس اعلام کرد که ایران چندین اقدام را انجام داده و برخی کارهای مربوطه همچنان ادامه دارد. در پروتکل الحاقی اعلام شده است که نظارت های آژانس بر تاسیسات هسته ای ادامه خواهد داشت.

آژانس از توافق با ایران بر ادامه نظارت های شدید آژانس از تاسیسات هسته ای خبر داد و ابراز امیدواری کرد این همکاری ها در آینده همچنان ادامه داشته باشد.

گفتنی است روز یکشنبه «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران و «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه مشترکی اعلام کردند که هر دو طرف به تعهدات خود در راستای اجرای «برنامه جامع اقدام مشترک» ـ برجام ـ پایبند خواهند بود.

کد N994597

وبگردی