آفتاب

سبحانی‌نیا: لغو تحریم‌ها نشانگر تعهد طرفین به اجرای برجام است

سبحانی‌نیا: لغو تحریم‌ها نشانگر تعهد طرفین به اجرای برجام است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی لغو تحریم‌ها در موعد مقرر را نشانگر تعهد طرفین به اجرای برجام و کمکی در راستای اجرای هر چه سریع‌تر مفاد برجام عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: همان طور که آقای ظریف در بیانیه مشترک برای اجرای مفاد برجام و پروتکل الحاقی اعلام آمادگی کرد لغو تحریم‌ها از سوی طرف مقابل نیز نکته مثبتی در آغاز کار محسوب می‌شود که جلوی حرف و حدیث‌ها و مسایل حاشیه‌ای را می‌گیرد و فضای همکاری متقابل را ایجاد می‌کند تا کارها سرعت بیشتری به خود بگیرد.

وی افزود: در 7-8 روز گذشته فضاسازی‌هایی در مورد آزمایش موشکی عماد در حال انجام بود و تندروها برای اتخاذ موضع جدید از سوی آمریکا فشار وارد می‌کردند اما این اقدام (صدور دستور لغو تحریم‌ها) جلوی این حواشی را می‌گیرد و تاکید بر عزم طرفین بر اجرای برجام است.

نماینده مردم نیشابور در مجلس با بیان اینکه تاثیر لغو تحریم‌ها در داخل در مدت‌زمان مناسبی مشخص خواهد شد گفت: تاثیر اولیه این امر ایجاد فضای روانی مناسب و جلوگیری از حواشی است و در ادامه نیز به طور مثال می‌تواند در جهت خرید هواپیماهای جدید و نوسازی ناوگان هوایی تا پایان سال میلادی موثر باشد و یا در بخش‌های دیگر پول‌های بلوکه شده ما به داخل منتقل می‌شود که این امر نیز می‌تواند بر اشتغال، تولید و رونق اقتصادی اثر گذار باشد.

سبحانی نیا در پایان با بیان اینکه لغو تحریم‌ها به صورت گام به گام اثرات خود را در اقتصاد کشور نشان می‌دهد در عین حال گفت که دولت و مجلس باید نظارت دقیقی داشته باشند که گام‌ها در این زمینه متناسب برداشته شود.

انتهای پیام

کد N994520

وبگردی