آفتاب
اشتان مایر در دانشگاه تهران:

باید دیدگاه های خود را بهم نزدیک تر کنیم

باید دیدگاه های خود را بهم نزدیک تر کنیم

وزیرخارجه آلمان گفت: برداشت‌ها از امنیت مختلف و نگرش‌ها به این موضوع نیز متفاوت است؛ بنابراین باید بتوانیم دیدگاه‌های خود را به یکدیگر نزدیک و شرایط بهتری در سیاست خاورمیانه ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، فرانک اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان امروز در دانشگاه تهران گفت: ما در چارچوب حرکت کردیم و در خصوص گفتگوهای ۱+۵ نیز با هم تلاش و همکاری کردیم و اکنون این گفتگوها را در تهران ادامه می‌دهیم.

وی اضافه کرد: دیروز در تهران در خصوص امنیت در خاورمیانه صحبت کردیم اما برداشت‌ها از امنیت مختلف و نگرش‌ها به این موضوع نیز متفاوت است؛ بنابراین باید بتوانیم دیدگاه‌های خود را به یکدیگر نزدیک و شرایط بهتری در سیاست خاورمیانه ایجاد کنیم.

وزیر امور خارجه آلمان خاطرنشان کرد: بهتر است برای حل مسائل خاورمیانه همکاری بیشتری صورت گیرد.

اشتاین مایر اضافه کرد: از موزه هنرهای معاصر ایران بازدید کردم و این موضوع می‌تواند محلی برای همکاری‌های علمی و فرهنگی دو کشور ایران و آلمان باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به سابقه‌ای که دو کشور ایران و آلمان در زمینه‌های همکاری با یکدیگر داشتند، بنابراین پتانسیل آکادمیک زیادی میان جوانان ایرانی و آلمانی وجود دارد که بر این اساس می‌توانیم به موضوع همکاری میان ایران و آلمان کمک کنیم.

وزیر امور خارجه آلمان خاطرنشان کرد: ما باید بتوانیم انسان‌ها را به یکدیگر نزدیک کنیم؛ این در حالی است که اجرای این برنامه بسیار سخت است.

اشتاین مایر با بیان اینکه ایران و آلمان می‌توانند همکاری‌های خوبی با یکدیگر داشته باشند، گفت: سفر من به ایران شروع خوبی برای ارتباطات میان ایران و آلمان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه باید موانع در سیاست خارجی برداشته شود، گفت: مسئولیت کسانی که گفتگوهای ۱+۵ را انجام داده‌اند، تمام نشده و باید فعالیت این افراد ادامه یابد تا به نتایج قابل قبولی دست یابیم. آنچه در گفتگوهای ۱+۵ بررسی شد، تنها مساله هسته‌ای ایران نبود، بلکه نقش ایران در خاورمیانه نیز مطرح شد.

وزیر امور خارجه آلمان اضافه کرد: ما می‌خواهیم تلاش کنیم اروپا، روسیه و کشورهای منطقه از جمله ایران اقداماتی انجام دهند که به ثبات منطقه بیانجامد؛ بنابراین ما نباید برداشت غیرواقعی از موضوعات خاورمیانه داشته باشیم و باید سعی کنیم راه‌حل سیاسی منجر به ثبات در خاورمیانه از جمله سوریه را پیاده‌سازی کنیم.

اشتاین مایر گفت: شاید سوریه راه‌حل بزرگ سیاسی نداشته باشد اما باید به درد و رنج مردم این کشور توجه کنیم و سعی کنیم با حل بحران از درد و رنج این مردم بکاهیم.

کد N994379

وبگردی