آفتاب
در دیدار با رئیس کمیسیون امنیت ملی مطرح شد:

ابراز نگرانی عضو مجلس ملی فرانسه ازپیوستن جوانان فرانسه به داعش

ابراز نگرانی عضو مجلس ملی فرانسه ازپیوستن جوانان فرانسه به داعش

رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس ملی فرانسه با ابراز نگرانی از جذب اتباع فرانسوی به گروه تروریستی داعش افزود: دولت و پارلمان فرانسه بدنبال راه‌حلی برای جلوگیری از ورود جوانان فرانسوی به این گروه‌ها است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجلس، الیزابت گیگو رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس ملی فرانسه با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

علاءالدین بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه مثبت ارتباطات تاریخی دو کشور گفت: در فضای جدید بعد از توافق هسته‌ای فرصت‌های مناسبی برای توسعه و گسترش مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بویژه روابط پارلمانی فی مابین بوجود آمده است که باید با رفع موانع موجود نسبت به تقویت همکاری‌ها اقدام کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه رشد گروه‌های تروریستی در منطقه را یک بحران جهانی دانست و تصریح کرد: تقسیم بندی گروه‌های تروریستی به خوب و بد و ارسال تسلیحات نظامی و آموزش این گروه‌ها توسط آمریکا و همپیمانان منطقه‌ایش به گسترش ناامنی و آرامش در منطقه و دیگر نقاط جهان دامن خواهد زد.

وی همچنین با ابراز تاسف از ادامه بحران‌های منطقه‌ای بویژه در یمن و سوریه خاطرنشان کرد: دخالت عربستان در یمن و آمریکا در سوریه هیچ کمکی به برقراری صلح و ثبات در این دو کشور نکرده است و هر روز بر آلام مردم این دو کشور و کشته شدن زنان و کودکان افزوده شده است.

وی افزود: گفت‌وگوهای سیاسی ملی و احترام به تصمیم مردم سوریه درباره سرنوشت شان می‌تواند به جنگ و خونریزی در سوریه پایان دهد.

بروجردی در پایان بر همکاری مشترک دو کشور اطلاعاتی و امنیتی برای مبارزه با گروه‌های تروریستی و توسعه مبادلات اقتصادی و صنعتی فی مابین تاکید کرد.

در ادامه این دیدار الیزابت گیگو رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس ملی فرانسه سفر خود و هیات همراه را نشانه عزم جدی پارلمان فرانسه برای ارتقاء مراودات با جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: نقاط مشترک فراوانی در مباحث سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور وجود دارد و مجلس ملی فرانسه به تمامی توان خود از توسعه مبادلات با ایران حمایت می‌کند.

رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس ملی فرانسه با تاکید بر نقش مهم و مثبت جمهوری اسلامی ایران در مناسبات منطقه‌ای افزود: بایستی با ارائه راه‌حل‌های سیاسی و با کمک تمام کشورهای منطقه، گروه‌های تروریستی و مخل امنیت منطقه را از بین برد.

وی با ابراز نگرانی از جذب اتباع فرانسوی به گروه تروریستی داعش افزود: دولت و پارلمان فرانسه بدنبال راه‌حلی برای جلوگیری از ورود جوانان فرانسوی به این گروه‌ها می‌باشند.

وی در پایان بر آمادگی شرکت‌های صنعتی بویژه خودروسازی و هواپیماسازی فرانسوی برای سرمایه‌گذاری در ایران تاکید کرد.

لازم بذکر است شب گذشته روتگن رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس آلمان در حاشیه کنفرانس مونیخ در تهران با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد و بر ضرورت توسعه همکاری‌های مشترک در عرصه‌های مختلف بویژه روابط پارلمانی فیمابین تاکید کرد.

کد N994367

وبگردی