آفتاب
فرمانده پیشین ارتش بریتانیا:

داعش به طور اجتناب‌ناپذیری به سلاح کشتار جمعی دست پیدا خواهد کرد

داعش به طور اجتناب‌ناپذیری به سلاح کشتار جمعی دست پیدا خواهد کرد

رییس پیشین تیم هسته‌ای ارتش بریتانیا هشدار داد داعش به طور اجتناب‌ناپذیری به سلاح‌های کشتار جمعی دست پیدا خواهد کرد یا آن را خواهد ساخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه انگلیسی اکسپرس، همیش دی بریتون - گوردون گفت: به دلیل افزایش تنش‌ها با روسیه، خطر تهیه بمب هسته‌ای که در یک شهر خارجی منفجر شود اساسا افزایش یافته است.

او اضافه کرد:‌ گروه‌های افراطی در حال حاضر دارای سلاح‌های شیمیایی مانند گاز خردل هستند و مشخص نیست چه زمانی این گروه‌ها اقدام به حمله‌ای می‌کنند که قادر به تخریب بخش‌های اصلی یک شهر است.

بریتون – گوردون که پیش‌تر فرمانده هنگ هسته‌ای، شیمیایی، رادیولوژیکی و بیولوژیکی ارتش بریتانیا بود،‌ در کنفرانسی در لندن هشدار داد گروه داعش روشن کرده است که آن‌ها به دنبال کسب سلاح‌های کشتار جمعی هستند.

گروه داعش در حال حاضر کنترل اورانیوم غنی‌ شده دانشگاه موصل را به دست آورده است.

وی در این باره گفت: این اورانیوم که آن‌ها به دست آورده‌اند کاربرد نظامی ندارد اما می‌دانیم گروه داعش دانشمندانی را برای توسعه سلاح های شیمیایی و هسته‌ای به کار گرفته است.

26 میلیون پوند برای خرید یک کیلو اورانیوم به شدت غنی شده نیاز است که داعش هم دارای بودجه کافی و هم انگیزه کافی است.

در همین حال اف بی آی نیز چهار تلاش گروه‌های تبهکار روسی برای فراهم آوردن مواد رادیواکتیو برای گروه‌های افراطی جهادی را پیش‌تر خنثی کرده بود. اف بی آی با همکاری مقامات مولداوی قاچاقچیانی که قصد داشتند تا ماده سزیوم را به گروه داعش بفروشند دستگیر کردند.

انتهای پیام

کد N994365

وبگردی