آفتاب

اشتاین مایر: آیا ایران می‌تواند به تعهداتش عمل کند؟

اشتاین مایر: آیا ایران می‌تواند به تعهداتش عمل کند؟

وزیر امور خارجه آلمان گفت که احتمالا تحریم‌های ایران تا ماه ژانویه باقی خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر امور خارجه آلمان که به تهران سفر کرده است روز یک‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت که تحریم‌های ایران با توجه به این که قدرت‌های جهانی می‌خواهند ببیند، ایران به تعهداتش طبق توافق هسته‌ای عمل می‌کند یا نه، تا ماه ژانویه باقی خواهند ماند.

وزیر امور خارجه آلمان در حالی این اظهارات را بیان کرده است که با گذشت 90 روز از زمانی که شورای امنیت سازمان ملل با تصویب قطعنامه 2231 توافق هسته‌ای را مورد تایید قرار داد روز عملیاتی شدن اجرای این توافق فرا رسیده و دو طرف قراراست اقدامات اولیه خود در مسیر اجرای توافق را انجام دهند.

اشتاین مایر تصریح کرد: این اتفاق (لغو تحریم‌ها) تا قبل از پایان ماه ژانویه روی نخواهد داد چرا که اکنون سوال این است آیا ایران می‌تواند به تعهداتش عمل کند.

وی افزود: تهران باید نشان دهد که در حال برچیدن سانتریفیوژهایی است که برای غنی‌سازی اورانیوم مورد استفاده بود، ذخیره اورانیوم خود را کاهش می‌دهد و راکتور آب سنگین اراک را باز طراحی می‌کند.

وزیر امور خارجه آلمان به منظور شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ در سفری دو روزه به تهران آمده بود و سپس قرار است به عربستان سفر کند.

انتهای پیام

کد N994357

وبگردی