آفتاب
سید حسن نصرالله:

پایداری مقاومت، افکار عمومی جهان عرب را تغییر داد

پایداری مقاومت، افکار عمومی جهان عرب را تغییر داد

دبیر کل حزب الله لبنان امروز با سخنرانی در مراسم ختم یکی از فرماندهان مقاومت اعلام کرد که پایداری مقاومت در برابر گروه های تروریستی، افکار عمومی جهان عرب را تغییر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در مراسم ختم شهید «حسن محمد الحاج» معروف به «ابومحمد الاقلیم» اظهار داشت: شهادت حاج ابومحمد الاقلیم را تبریک می گوییم، ایشان یکی از فرماندهان مقاومت و کسانی بود که از ابتدای شکل گیری مقاومت همراه آن بود.

وی که از طریق ویدئو کنفرانس سخنرانی می کرد افزود: حاج ابومحمد در هر مکانی، شهادت را احتمال می داد اما خواست پروردگار این بود که جوانی خود را در راه مقاومت بگذراند و از سال ۱۹۸۲ همراه مقاومت باشد. ایشان نقش بزرگی در نبرد با اسرائیل ایفا کرد. وی حضور دائم در خط مقدم مقابله با اسرائیل قرار داشت تا در نهایت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: وی دستاوردهای بسیاری در جبهه های مختلف نبرد با اسرائیل به دست آورد، پیروزی بزرگ حزب الله در سال ۲۰۰۶ توسط فرماندهانی همچون ابومحمد الاقلیم رقم خورد. ایشان یکی از کسانی بود که معادله قوای بازدارنده در برابر دشمن را تایید می کرد معادله ای که در دفاع از لبنان موفقیت آمیز بود.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: وصیت نامه شهید ابومحمد الاقلیم این بود که قوای بازدارنده و آمادگی که ایجاد کرده اید را حفظ کنید. مقاومت روز به روز قدرتمندتر می شود زمانی که فرماندهان آن زنده هستند. ما از مقاومت مردم فلسطین و انتفاضه آن در تمامی مراحل حمایت خواهیم کرد.

وی در ادامه گفت: مقاومت جدید ملت فلسطین تنها بارقه امید برای از بین رفتن اشغالگران اسرائیلی و تنها دژ مستحکم برای دفاع از مقدسات فلسطین است. تکفیری ها، منطقه و جهان را تهدید می کنند و ما توانستیم بیشتر از یک میدان نبرد در برابر آنها ایستادگی کنیم. اگر پایداری مقاومت در برابر توطئه های تکفیری ها نبود، منطقه اکنون در چه وضعیتی قرار داشت؟

سید حسن نصرالله اظهار داشت: اگر بنا بود گروه های تکفیری در سوریه، عراق و لبنان پیروز شوند سرنوشت منطقه چه می شد؟ نبرد با تروریسم همچنان ادامه دارد و احتمالا طولانی خواهد بود و پایداری مقاومت توانست منطقه را از خطر تکفیری ها حفظ کند.

وی یادآور شد: اگر متجاوزان به یمن موفق می شدند ارتش و کمیته های مقاومت مردمی یمن را شکست دهند کسانی که اکنون در این کشور قدرت را به دست می گرفتند القاعده و داعش بودند. در حال حاضر شاهد هستیم که پایداری مقاومت در برابر گروه های تروریستی باعث تحول در مواضع و افکار عمومی جهان عرب شده است.

ادامه دارد .... .

کد N993889

وبگردی