آفتاب
/همایش نکوداشت فعالان عرصه امر به معروف/

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر: قانون امر به معروف با عجله آماده نشده است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر: قانون امر به معروف با عجله آماده نشده است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در همایش نکوداشت فعالان عرصه امر به معروف، گفت: بعضی وقت‌ها صحبت‌هایی می‌شود که طرح امر به معروف با عجله ‌آماده شد که اینگونه نیست.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در همایش نکوداشت فعالان عرصه امر به معروف، گفت: بعضی وقت‌ها صحبت‌هایی می‌شود که طرح امر به معروف با عجله ‌آماده شد که اینگونه نیست.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، زرگر با اشاره به اینکه از سال 72 تلاش برای قانون‌مند کردن اصل هشتم قانون اساسی شروع شده است، تأکید کرد: در دولت هفتم و هشتم لایحه‌ای برای دولت مطرح شد اما رئیس دولت وقت نوشت که این بماند برای بعد.

وی افزود: در دولت نهم و دهم نیز این موضوع در هیأت دولت تصویب شد و قرار شد که مجلس برود اما این کار صورت نگرفت. همان لایحه در دولت یازدهم به عنوان طرح به مجلس ارائه شد و به کمیسیون شوراها رفت و پس از درخواست 103 نماینده مجلس در مجلس مطرح و به کمیسیون فرهنگی ارجاع داده شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با تشکر از نمایندگان مجلس که طرح مورد نظر را تصویب کردند افزود: سرانجام این قانون با تصویب مجلس امسال ابلاغ شد.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه پس از تصویب قانون مواردی را مدنظر داشتیم افزود: اطلاع‌رسانی از قانون عامل پیروزی ما در عمل است و خوشبختانه طی نامه‌ای از همه ائمه جمعه‌ها درخواست شده تا برای اطلاع‌رسانی این قانون برنامه‌ریزی کنند.

زرگر اظهار کرد: همچنین حدود 500 هزار تیراژ از این قانون چاپ شده است و از 15 هزار گروه‌های امر به معروف برای ابلاغ آن کمک خواهیم گرفت.

وی با اشاره به اینکه لازم است بر اساس قانون امر به معروف و نهی از منکر دستورالعملی نوشته شود، افزود: از عزیزان اعضای ستاد که شامل 6 وزیر و مسئولین دیگر هستند خواسته شد تا نماینده‌ای تام‌الاختیار انتخاب کنند تا بتوانیم دستورالعمل را آماده کنیم و در اولین جلسه با حضور آیت‌الله جنتی رئیس ستاد امر به معروف و دیگر اعضا دستورالعمل تصویب شود.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگری از این همایش روزبهانی دبیر ستاد امر به معروف تهران با بیان اینکه در سالی که گذشت ستاد امر به معروف کشور به ویژه در تهران تمام سعی و تلاش خود را در راه اندازی شورای امر به معروف کرده است، گفت: ما تمام تلاشمان را کرده‌ایم تا شورای امر به معروف را در سطح استان در ادارات، مساجد، هیئات و... تشکیل دهیم اگرچه صددرصد شوراها تشکیل نشده و فعال نیست اما بیش از 70 درصد شوراها راه‌اندازی شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: موفق شدیم در استان تهران بیش از 14 هزار نفر را با تشکیل پرونده به عنوان اعضای شوراها و تیم‌های امر به معروف و نهی از منکر ساماندهی کنیم.

وی در پایان ضمن اظهار امیدواری از اینکه روزی برسد که امر به معروف و نهی از منکر از مظلومیت فعلی خارج شود، خاطرنشان کرد: بعضی‌ها به عمد امر به معروف را تنها در حجاب و آرایش می‌بینند. اما ان‌شاءالله در اتحادیه‌ها و اصناف و ادارات آنقدر امر به معروف جا بگیرد که اولویت تنها به آن بخش نباشد.

به گزارش ایسنا، در پایان این همایش با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور از فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر تقدیر شد.

انتهای پیام

کد N993853

وبگردی